Geplaatst: Ma Apr 16, 2007 3:19 pm Onderwerp: Iets anders dan amandelbrood
Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik was op den duur echt flauw van het amandelbrood. Ik varrieerde genoeg hoor, maar toch.... die doordringende amandelsmaak vind ik op zich heel lekker, maar ik was toe aan wat anders
Gelukkig kwam Annemiek een tijdje geleden bij mij met een overheerlijke Krentenmik brood. Zij had in plaats van rozijnen er dadels (fijngemalen) door gedaan en in de plaats van amandelen had ze pecannoten gedaan. Jullie moeten maar eens kijken in het receptenboek bij Krentenmik, en dan moet je er maar doorheen doen wat je het lekkerste vindt (rozijnen, dadels, vijgen,...).
Maar ik ben zo dol op het brood, en het is ook nog eens goed verteerbaar doordat ik het van pecannoten heb gemaakt.
Een waarschuwing het is TE lekker!!! Dit wilde ik even met jullie delen
Een nadeel: er gaan wel 10 eieren in...
Ja, lekker he, Ans
10 eieren klinkt veel mensen, maar als je bedenkt dat ik het brood in 17 plakken verdeel, dan valt het per plak wel mee wat je aan ei binnen krijgt.
Veel eieren hoeft overigens geen nadeel te zijn hoor, tenzij je er niet tegen kunt natuurlijk, maar dan kun je daarvoor in de plaats 5 gepureerde rijpe bananen gebruiken.
Ik vind het eerder een nadeel als er (alleen maar) peannoten ingaan, want die zijn zo duur
ik wel eens gelezen dat iemand ipv eieren bij het bakken courgettepuree nam. Dat zou je kunnen proberen, maar ik zou niet weten hoeveel, dat is even op het 'heilig oog'. Misschien wel 4 couregttes het beslag moet niet al te dun zijn, maar ook niet heel dik. Ik doe altijd als laatste de fijngemalen lijnzaad erdoor en laat het dan 5 min. staan zodat het vocht opgenomen wordt. Als je het dan doorroert en je hebt yoghurtdik beslag, dan is het goed. Als het dan nog te dun is, nog even wat gemalen lijnzaad erbij doen.
ik maakte vandaag de kippensoep en kreeg een idee...
al die kapotgekookte stukken pompoen...ik heb ze met de blender gepureerd...
die kan ik misschien ook wel gebruiken voor het recept.....
lijnzaad heb ik niet..
ik zal je waarschuwen, als ik het gemaakt heb.
groeten, Marianne
En ik zat te denken, met wortel kan het vast ook want in het kookboek staat ook een recept van worteltjeskoek oid dus je kunt er in ieder geval mee bakken.