Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

Iets anders dan amandelbrood

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen en opmerkingen over SCDiet Recepten
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ans

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 3:19 pm    Onderwerp: Iets anders dan amandelbrood Reageer met quote

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik was op den duur echt flauw van het amandelbrood. Ik varrieerde genoeg hoor, maar toch.... die doordringende amandelsmaak vind ik op zich heel lekker, maar ik was toe aan wat anders Laughing

Gelukkig kwam Annemiek een tijdje geleden bij mij met een overheerlijke Krentenmik brood. Zij had in plaats van rozijnen er dadels (fijngemalen) door gedaan en in de plaats van amandelen had ze pecannoten gedaan. Jullie moeten maar eens kijken in het receptenboek bij Krentenmik, en dan moet je er maar doorheen doen wat je het lekkerste vindt (rozijnen, dadels, vijgen,...).

Maar ik ben zo dol op het brood, en het is ook nog eens goed verteerbaar doordat ik het van pecannoten heb gemaakt.

Een waarschuwing Wink het is TE lekker!!! Dit wilde ik even met jullie delen Laughing
Een nadeel: er gaan wel 10 eieren in... Crying or Very sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
piano

BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2007 5:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, lekker he, Ans Wink
10 eieren klinkt veel mensen, maar als je bedenkt dat ik het brood in 17 plakken verdeel, dan valt het per plak wel mee wat je aan ei binnen krijgt.
Veel eieren hoeft overigens geen nadeel te zijn hoor, tenzij je er niet tegen kunt natuurlijk, maar dan kun je daarvoor in de plaats 5 gepureerde rijpe bananen gebruiken.
Ik vind het eerder een nadeel als er (alleen maar) peannoten ingaan, want die zijn zo duur Confused

groetjes, Annemiek
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
conleeuw

BerichtGeplaatst: Vr Apr 20, 2007 8:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oh gaaf, ik heb weer volop ideen voor de bakdag morgen Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
orionne

BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 8:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

piano schreef:
Ja, lekker he, Ans Wink
maar dan kun je daarvoor in de plaats 5 gepureerde rijpe bananen gebruiken.

groetjes, Annemiek

Annemiek, is er ook een alternatief voor die bananen...wortelen ofzo???
soms vind ik die uitgesproken bananensmaak niet lekker..... Rolling Eyes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
piano

BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 10:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

ha die Marianne,

ik wel eens gelezen dat iemand ipv eieren bij het bakken courgettepuree nam. Dat zou je kunnen proberen, maar ik zou niet weten hoeveel, dat is even op het 'heilig oog'. Misschien wel 4 couregttes Question het beslag moet niet al te dun zijn, maar ook niet heel dik. Ik doe altijd als laatste de fijngemalen lijnzaad erdoor en laat het dan 5 min. staan zodat het vocht opgenomen wordt. Als je het dan doorroert en je hebt yoghurtdik beslag, dan is het goed. Als het dan nog te dun is, nog even wat gemalen lijnzaad erbij doen.

succes ermee, ik kom wel proeven hoor Wink

xxx Annemiek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
orionne

BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik maakte vandaag de kippensoep en kreeg een idee...
al die kapotgekookte stukken pompoen...ik heb ze met de blender gepureerd...
die kan ik misschien ook wel gebruiken voor het recept.....

lijnzaad heb ik niet.. Wink

ik zal je waarschuwen, als ik het gemaakt heb.
groeten, Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
piano

BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 10:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oh goed plan, zeg!

En ik zat te denken, met wortel kan het vast ook want in het kookboek staat ook een recept van worteltjeskoek oid dus je kunt er in ieder geval mee bakken.

groetjes, Annemiek
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen en opmerkingen over SCDiet Recepten Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: