Erg bedankt dat jullie de moeite namen om te reageren. Hoewel ik best vaak kook en dingen probeer, had ik nog nooit een lekkere kippensoep van verse ingredienten gemaakt.
Zeker heb ik, Marianne, wat aan je advies, dat de boel zo'n beetje onder water staat. Dus niks eerst wat aanbraden met boter of zo.
Eigenlijk heel logisch toch Leny. Taarten, brood, cake en muffins maak ik redelijk vaak en kook bijna elke dag vers.
Nu komt dus de "magische" kippensoep erbij. Ik kon vandaag nergens, noch bij AH, Deka-markt, SuperdeBoer, alswel 2 Turkse groentenwinkeltjes aan lavasblad (maggiplant) komen.
Het zal ook wel zonder smaken.
Goed idee Maddemelein om die maggieplant hier op het balcon te laten groeien. Dan heb je steeds vers.
Een goeie tip Annemiek om bij mijn volgende bestelling bij de bekende webwinkel meteen dat lavasblad mee te bestellen. Dat was nu niet bij me opgekomen, want ik wist dat ik die plant of dat kruid zeer onlangs in een supermarkt ben tegengekomen.
Inmiddels heb ik een 6 en 3 liter pan boordevol, kipkarbonades, kuikenbouten en kippenpoten met de groentes en kruiden opstaan. Het zal me wat worden.
Nu ik voor het eerst de kleur zie van een pompoen binnenin, begrijp ik meteen waarom de soep zo mooi kleurt! Zie foto in SCD-kookboek.
en nu lekker alles invriezen in porties van een halve liter..
en dan na het opwarmen je eitje erin en 2minuten 50 seconden licht koken...mmmmjammie, heerlijk.
lavas kun je in de biogroentezaak kopen...
volgens mij is er in Lisse in het centrum zo'n winkel
tenminste...als ik in Lisse logeer, haalt mijn nicht daar groentes en kruiden...
en nu lekker alles invriezen in porties van een halve liter..
en dan na het opwarmen je eitje erin en 2minuten 50 seconden licht koken...mmmmjammie, heerlijk.
Dat ga ik zeker doen, want gelukkig heb ik 2 grote diepvriezers.
orionne schreef:
lavas kun je in de biogroentezaak kopen...
volgens mij is er in Lisse in het centrum zo'n winkel
Klopt en daar wilde ik naar toe vandaag. Uiteraard had ik er geen rekening mee gehouden dat het, zoals je op Teletekst hebt kunnen lezen, zo vreselijk druk was i.v.m. de bloemencorso. Lisse had 1 miljoen bezoekers en tot overmaat van ramp was er een soort jaar/corsomarkt in veel straten van het centrum grrrrrrrrrrr Geen doorkomen aan.