Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

Cathy, even voorstellen.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Even voorstellen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cathy

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2010 2:03 pm    Onderwerp: Cathy, even voorstellen. Reageer met quote

Hallo allemaal,

Mijn naam is Cathy uit Purmerend, ben 51, en heb al 30 jaar PDS (ook lid v.d. vereniging). In het kort, heb Hashimoto en eigenlijk al 30 jaar last waarvan de laatste 2 jaar steeds erger. Vnl na mijn avondeten de meeste last, lucht, kramp e.d. Daarvoor had ik ook 'snachts echt aanvallen, die ca 3 uur duurden van lucht (de rest kun je wel raden) ook veel pijn. Tot nu toe buiten allerlei supplementen, hypnotherapie, candidadieet (had ook last van schimmels nu niet?meer sinds laatste onderzoek) en ben de laatste weken gluten en lactose vrij gaan eten. Afgelopen vrijdag ademtest lactose gedaan maar daar kwam niets uit. Ook schrijf ik al een jaar alles op maar kan dus de ene keer wel iets eten en dan de volgende keer dus niet. Maar ik merk dat dus vnl na mijn avondeten de klachten erger worden. Kan er geen vinger op leggen. Heb ook de Imuprotest laten doen en daar kwam vnl. kip en in lichte mate tomaat en sinaasappel uit.

Nu ben ik er toch over aan het nadenken om of met het paleo of sc te gaan beginnen maar dan kom ik toch op de vragen,
wat als je geen kip mag ivm de soep en hoe doen jullie dat als je bv naar een (all-inclusive) hotel gaan?

Oh ja, voordat ik het vergeet, ben nu aan het rommelen met de overgang, heb geen opvliegers maar merk wel dat voordat de "periode" komt ik dus meer last heb. Dit is ook bekend bij de PDS Ver. en ik slik sinds een paar maanden 'savonds 1 Utrogestan. (progesteron) mijn cyclus is wel iets regelmatiger geworden hierdoor maar heeft dus geen invloed op de klachten.

Nou, dat was het voor dit moment.

Groetjes, Cathy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jeanette

BerichtGeplaatst: Ma Jul 26, 2010 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Cathy, welkom hier. Ik heb je naar hier verplaatst en omdat veel toppics hier 'even voorstellen' heten Cool heb ik je naam erbij gezet.

Over 'all inclusive' ben ik al een tijdje niet zo te spreken. Tenminste die van Turkije. Opgeloste E-nummers voor smaak, geur en kleur met suiker en/of een soort gin (wat ze likeur noemen) valt bij mij sowieso af. Het is moeilijk zelf te bepalen wat je eet en drinkt als het aangebodene niet je keuze is. Je gaat dan gauw denken; "Ik heb er al voor betaald, laat ik niet moeilijk doen". En vaak zit er een rij Russen voor je die hun borden overvol laden met net die paar lekkere dingen en die het daarna laten staan. Twisted Evil

Wel gaan we over een paar weken met de kleinkinderen naar Preston Palace en dan boeken we bij voor de Bistro. Met zoutarm voor Rob spreken we dan met de kok en daar is altijd iets te fabrieken.

Bij mij werkte de 3d trilling van de Power Plate heel goed voor de doorbloeding van de buik. En eerder, voor ik dit dieet deed, slikte ik duspatal retard. Dat hield mijn krampen ook wel minimaal.

Groetjes,
Jeanette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
cathy

BerichtGeplaatst: Di Jul 27, 2010 6:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hai Jeanette,

Bedankt voor je reactie, wij gaan naar dat hotel voor de 10e x, weet wel wat er zo allemaal staat maar weet niet wat in sommige gerechten zit. Denk dat het het verstandigst is om eventueel daarna te beginnen.

Sport zelf ook dagelijks, ook regelmatig op de Power Plate maar die werkt bij mij niet voor de klachten, ook Duspatal doet bij mij niets helaas.

Weet jij of iemand anders wat over mijn vraag betreffende de kippensoep?

Groetjess, Cathy
Naar boven
Chrisje

BerichtGeplaatst: Di Jul 27, 2010 3:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Cathy,

Ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig maar ik kan wel vertellen dat je er echt een beetje in moet komen. In het begin is het lastig maar daarna wordt het steeds gemakkelijker. Als ik jou was zou ik ook na de vakantie beginnen.

Succes en ik hoop dat het voor je werkt!

Groeten Chrisje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
orionne

BerichtGeplaatst: Wo Jul 28, 2010 9:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt wellicht toch de bouillon proberen van de kip..
en het vlees gebruik je niet....

of je neemt runderschenkel van de bioslager voor je bouillon..
ik wissel dit vaak af, omdat ik een zoon heb, die intolerant is voor kip Wink

groetjes, Orionne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Melleke

BerichtGeplaatst: Vr Jul 30, 2010 12:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ten eerste heet ik je van harte welkom hier...
Doe die kippeprut maar eens, vet balen de eerste dagen maar je voelt je als herboren!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Even voorstellen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: