Geplaatst: Zo Nov 20, 2011 1:21 pm Onderwerp: Hallo, hebben jullie dit nou ook?
Ik zal me even voorstellen, ik ben Titia, 58 jaar en sinds kort is er de diagnose, de ziekte van Crohn, bij mij vastgesteld.
Ik heb afgelopen zomer, najaar erg veel buikpijn gehad, niet normaal en diverse onderzoeken gehad en nu dus Crohn.
Ook vorig jaar had ik al buikpijn klachten maar heb er toen niks mee gedaan, deze keer werd het erger en moest er wat gebeuren.
Ik heb een ontsteking van 4 cm in de dunne darm en daar heb ik een prednison stootkuur voor gekregen, ik knapte gelukkig wel wat op.
De ernstige buikpijn en de opvlammingen die ik had zijn voor het grootste deel verdwenen, dankzj het SCDieet wat ik probeer te volgen en ik denk ook wel door medicijnen.
Ik blijf van de tarwe en alles wat met deeg en zetmeel te maken heeft af en dat werkt, ook de lactose heb ik heel erg beperkt, dus een goed resultaat.
Maar nou mijn vraag aan alle Crohn patiënten hier, wat ik nog wel heb is zeer lage buikpijn, in of rond de blaas, soms kan ik niet voelen of ik moet plassen, het lijkt vaak op blaasontsteking en dat heb ik niet, ben ermee naar de huisarts geweest.
Maar een naar gevoel onderin de buik zeg maar ook de schaamstreek, zijn er meer mensen die dat hebben en hoe ga je ermee om, heeft dat ook met Crohn te maken bv, ik weet dat Crohn van je mond tot je kont zit, maar wat hebben jullie ervoor ervaring mee.
En word dit ook minder met het SCDieet? Zou wel heel fijn zijn, Ik ben al een tijdje bezig om op deze manier te eten (een maand of twee) ook heb ik het introductiedieet gevolg nu.
Titia, ik ken dat, die lage buiklpijn. Bij mij is dat een teken, dat het met mijn darmen niet goed gaat, danwel, dat er een verkramping is. Het is je dikke dar, die die pijn veroorzaakt.
Ik neem nu Magnesium Phosphoricum D6 (VSM Schüssler zouten nr.7) en sindsdien heb ik er eigenlijk geen last meer van. Ik merk onmiddellijk als ik een tablet vergeet.
Ik neem het maar 1 keer per dag, bij het ontbijt.
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
oud 1622
Geplaatst: Ma Nov 21, 2011 12:37 pm Onderwerp:
Hallo Orionne,
Hartelijk bedankt voor je tip, ik ken de Schüssler zouten en ga het zeker proberen.
Van mijn therapeute kreeg ik te horen dat ik een magnesium tekort zou hebben en kreeg daar wel tabletten voor, maar misschien helpt dit beter.
Via haar heb ik een analyse van de ontlasting laten maken en ik zou mogelijk ook een Candida infectie hebben.
Ik heb nu te maken met de reguliere wereld en die erkennen dat eigenlijk niet, ook al laat ik hun de analyse zien helaas.
Maar ik dacht zelf misschien heeft die vervelende lage buikpijn ook daar mee te maken en heb een smeerseltje tegen de Candida bij de drogist gekocht en dat helpt wel, mogelijk ook een tip.
Natuurlijk moet die infectie uit de darmen weg, maar ik heb medicijnen nu voor de ontsteking etc. en wil even niet alles tegelijk.
Ik doe nu het scdieet en dat bevalt, en dat is erook op gericht om foute bacterieën etc. uit te hongeren heb ik gelezen, ik merk dat ik niet alles nog kan eten wat toegestaan is, maar ik hoop wel steeds verder te komen.
Ik heb 4 jaar vrij goed het SCDiet gevolgd en toch had ik om de 3 maanden colitis of diverticulitis.
Toen ik mijn HA vertelde, dat ik dikwijls voor een aanval die lage buikpijn had, vertelde hij mij, dat het de dikke darm was..
met candida heb ik niet zoveel..
er wordt zoveel verboden..en eerlijk gezegd, weet ik niet of er ergens een bewijs bestaan voor die verboden..
en denk eens aan de tekorten, die je hiermee kunt veroorzaken
probeer die pilletjes maar eens, een D6 een per dag kan echt geen kwaad..