Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

autistsiche klachten, brain fogs en cognitieve stoornissen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Mentale bijverschijnselen.
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
martijn

BerichtGeplaatst: Zo Nov 04, 2007 9:01 pm    Onderwerp: autistsiche klachten, brain fogs en cognitieve stoornissen Reageer met quote

Hay,

tijdens mijn darmklachten periode heb ik echt heel rare mental eklachten gehad: introvertie, geheugenverlies, intelligentieverlies, minder goed lezen en concentreren, minder goed kunnen praten, minder snel kunnen denken.

de meest klachten zijn opgelost met TCM (traditional chinese medicine) kruiden, maar ben niet meer zo 'slim' als vroeger.

ik ben begonnen met scdiet en hoop vurig dat dit helpt.

Hebben jullie last (gehad) van mentale klachten ?

gr
Martijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jeanette

BerichtGeplaatst: Zo Nov 04, 2007 10:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beslist Martijn, op meerdere fronten. Door de jaren lange diarhee is de opname van o.a. vit. B 12 erg slecht geweest. Ik heb het gevoel de helft van de spoorlijnen in mijn hersens te missen. Vroeger kon ik veel meer dingen tegelijk als koffie zetten, de was uitzoeken en in zetten en op de kinderen letten. Nu vind ik soms de koffie als die al een half uur oud is. En voor de boodschappen hoefde ik vroeger nooit een briefje te maken.

In 2003 was het wat dat betreft een dieptepunt, toen zat ik door fibroklachten een half jaar in de ziektewet. Ik was schrikachtig als er een glas omviel of zo en stond regelmatig voor een kast met ; "Wat moest ik ook alweer hebben".

Met het sc-dieet ben ik toen ook met power platen begonnen wat mij een betere doorbloeding gaf. Die twee samen hebben mij weer een heel eind in de goede richting geholpen maar 4 x per jaar krijg ik een vit. B12 injectie.

Een ander punt is slaapaanvallen. Met een darmkramp op de wc heb ik die ook. Dan weet ik dat het komt omdat er meer van mijn bloedcirculatie in de buik nodig is.

Als je je op vitamines en mineralen laat prikken komt daar zelden een echt tekort uit omdat de reguliere geneeskunde het al gauw genoeg vind. Gelukkig vind mijn huisarts 'aan de lage kant' al een reden om iets toe te dienen.

Groetjes Martijn,
Jeanette
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
ed
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 11:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Martijn,
Ik herken je klachten.. Mijn theorie is dat het gaat om zware metalen (en evt. andere gifstoffen in de hersenen).. Kijk hier maar eens wat kwik b.v. met je neuronen doet: http://www.youtube.com/watch?v=VImCpWzXJ_w

Bij mij zijn de klachten nagenoeg verdwenen hoewel ze zo nu en dan nog terugkomen op momenten van heftige ontgifting.. Op die momenten hebben mijn darmen het tijdelijk ook even zwaar.. Mijn theorie is dat er reabsorptie plaatsvindt van de zware metalen vanuit de dikke darm.. Zware metalen worden door het lichaam afgevoerd via lever -> galblaas -> darmen.. Vetten zijn daarom van groot belang om ze goed af te voeren.

Momenten van extreme vermoeidheid en de genoemde slaapaanvallen en van slechte concentratie en wazig denken overlappen bij mij altijd met momenten van (nu lichte, vroeger zwaardere) darmproblemen. Kwik is een zeer heftig gif en kan via vrije radicaalvorming zelfs voor bloedingen van de darmwand zorgen in de darmen, tijdens het afvoeren. Kwik kan overigens slaapaanvallen (en superveel andere mentale, neurologische en hormonale veranderingen) veroorzaken. Zie o.a. www.noamalgam.com .

Na vele maanden kwikontgifting (en Healing Tao) begon ik steeds helderder in mijn hoofd te worden en werden de perioden van "mentale bijverschijnselen" kleiner en minder frequent. Heb me inderdaad nooit meer zo intelligent gevoeld als in mijn jeugd. Ik ben nog niet 100% de oude, zoals toen ik 16 was, maar ik kom nu wel heel dicht in de buurt (95% ofzo)..

Succes, Ed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
orionne

BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 12:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik heb ook last gehad en nog van vergeetachtigheid ed.
Nog steeds het gevoel, dat ik vergeten ben wat ik eigenlijk moest doen.
Ook op het coieliakieforum lees je dit. Er is een sterk verband tussen hersenen en darmen.
Er zullen zeker allerlei relaties gevonden worden tussen vergiftigingen en geheugenverlies.
Omdat geen mens hetzelfde is, kunnen ook die relaties voor de een wel en voor de andere niet gelden.
Naar boven
aspie

BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 1:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ed schreef:
Na vele maanden kwikontgifting (en Healing Tao) begon ik steeds helderder in mijn hoofd te worden en werden de perioden van "mentale bijverschijnselen" kleiner en minder frequent. Heb me inderdaad nooit meer zo intelligent gevoeld als in mijn jeugd. Ik ben nog niet 100% de oude, zoals toen ik 16 was, maar ik kom nu wel heel dicht in de buurt (95% ofzo)..

Hoe deed je dat Ed, dat kwikontgiften? Ik heb wel een aantal jaren geleden al mijn kwikamalgaamvullingen laten verwijderen, maar nooit aan ontgifting gedaan. Ik mis de scherpte van denken soms die ik vroeger wel had.
Naar boven
martijn

BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 2:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij via http://www.noamalgam.com/

healing tao kan je goed zien op http://www.taiji.de

een bezoek aan een chinese arts is mi.ook niet weg,

ik ben er heilig overtuigd van de relatie tussen darm (second brain) en hersenen,

95% zou ik voor tekenen, ik zit op 70-75%, maar ben vastberaden weer naar 100 te klimmen,

grtz
Naar boven
ed
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2007 5:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is inderdaad nog wel wat complexer.. Gifstoffen zijn er in vele soorten en maten.. Aan de ene kant dus zware metalen en chemische stoffen die je via lucht en eten (en/of via placenta moeder) binnen hebt gekregen..

Aan de andere kant leven er miljarden bacterieen in je darmen.. Als de condities in de darmen ongunstig zijn, zullen er bacterieen groeien die zelf weer allemaal gifstoffen uitscheiden.. De darmen kunnen moeilijk filteren tussen wat goed en slecht is en dus komt er altijd wat van die gifstoffen in je bloed terecht. De lever probeert dan nog zo goed mogelijk te filteren, maar wat troep komt altijd wel in je bloed en zo best snel bij je hersenen..

En dan hebben we het nog niet over candida, schimmels, gisten, parasieten. Het is overigens wel zo dat veel microorganismen gedijen in een omgeving met veel gifstoffen. Zo is candida nagenoeg altijd gerelateerd aan kwikvergiftiging. Kwik zorgt ook dat je immuunsysteem op hol slaat, dat je calciummetabolisme in de war raakt (ontregeling schildklier) (met als gevolg o.a. spierkrampen, hartkloppingen) en dat je dunne darm minder enzymen aan kan maken (drukt het essentiele jodium weg uit de dunne darmcellen). En dit is slechts "the tip of the iceberg".

--

Ik heb het kwik uit mijn lichaam gekregen door maandenlang om de week liponzuur te supplementeren. 100 mg, 8x per dag, elke 3 uur, stipt. Dus ook 's nachts. Dit is essentieel omdat je anders weer jezelf vergiftigt. Wil je het doen, dan moet je je dus echt committen, want het is echt zwaar.. Maar als het werkt, en kwik was echt een probleem, dan zul je snel vooruit gaan. Veel meer energie, veel meer helderheid, steeds betere vertering, etc..

Op de homepage van www.newtreatments.org staat onder het kopje mercury (redelijk bovenaan) veel info hierover.. Voor Healing Tao kan je terecht bij www.healingtaonederland.nu . Kan ik echt iedereen aanbevelen. Het was echt de combinatie van het SCDiet + kwikontgifting + Healing Tao die voor mijn genezing gezorgd heeft.

Zie ook eerdere berichten: http://www.scdiet.nl/bbs/viewtopic.php?t=2894&highlight=kwik .

Deze docu is ook indrukwekkend en zeer de moeite waard: http://www.youtube.com/watch?v=9ylnQ-T7oiA . Spread the word..
En de relatie met autisme en Gulf War Syndrome: http://www.youtube.com/watch?v=GQYISvsgq6s (Dr. Boyd Haley).

Ed
Naar boven
aspie

BerichtGeplaatst: Di Nov 06, 2007 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ed schreef:
Ik heb het kwik uit mijn lichaam gekregen door maandenlang om de week liponzuur te supplementeren. 100 mg, 8x per dag, elke 3 uur, stipt. Dus ook 's nachts. Dit is essentieel omdat je anders weer jezelf vergiftigt. Wil je het doen, dan moet je je dus echt committen, want het is echt zwaar.. Maar als het werkt, en kwik was echt een probleem, dan zul je snel vooruit gaan. Veel meer energie, veel meer helderheid, steeds betere vertering, etc..

Lijkt me inderdaad een hele opgave vooral in de nacht, elke 2 uur schijnt zelfs nog safer te zijn. Ik las op een Amerikaanse yahoo-site over chelatie dat niet alle merken even betrouwbaar zijn wat betreft de inhoud, kun je me misschien een merk aanraden? Moet ik dan elke 3 uur 100 mg slikken of 100 mg over 24 uur? Waarschijnlijk moet je flink water drinken om de vrijgekomen kwik uit te scheiden? Het is jammer dat je niet gemakkelijk kunt meten hoeveel kwik je uitscheidt en hoeveel er nog is achter gebleven.

Ik voel me al 100% fitter met het SC-dieet, maar zou nog wel aan de helderheid van het denken willen werken. Missschien kan een dergelijke ontgifting daarbij helpen.
Naar boven
ed
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 10:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Elke 3 uur werkte goed bij mij.. Voor je eraan begint, moet je echt wat vooronderzoek doen en je goed inlezen.. Het boek van www.noamalgam.com is een vereiste.

Daarnaast heb je veel supplementen nodig:
* B50 complex
* Vitamine C
* multi-mineraal
* en wat ik allemaal vergeet (zie boek)..

AOV liponzuur werkte zeer goed en is van zeer goede kwaliteit en met SCD-toegestane ingredienten. Is te bestellen bij apotheek of direct te bestellen bij AOV. http://www.aov.nl/producten/overige_preparaten/liponzuur_forte_alfaliponzuur_100_mg/

De 100 mg dosis is gebaseerd op iemand van +/- 80-85 kg.
Ben je lichter dan moet je minder gebruiken (geklier met pillen openmaken en nieuwe pilhoesjes vullen)..
Je moet sowieso met een heel lage dosis beginnen, b.v. 20 mg per dosis, en dat 8x per dag. Uiteindelijk slikte ik dus 8x100 mg = 800 mg per 24 uur (100 mg elke 3 uur)..

Je merkt vanzelf of er wat gebeurt.. Zodra je geen vooruitgang meer boekt, en/of zodra je voelt dat er geen effecten meer zijn, kan je stoppen.. Maar nogmaals: koop het boek anders is het echt onverantwoord. En lees je ook in op de forums over frequent-dose-chelation..

Hier staan wat bladzijdes uit het boek: http://85.144.249.148/euratomplein/hoofd.php?dir=bewijs/kwik-koper-vergiftiging/&file=mercury_poisoning.pdf .

Succes, Ed
Naar boven
martijn

BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2007 10:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

dank voor je antwoord. Zelf heb ik idd ook behoorlijk wat amalgaamvullingengehad en wel laten verwijderen, maar niet ontgift.

ga boek es lezen.

gr
Martijn

ps Ed, als kosten site te gek worden geef maar een gil
Naar boven
AnneEva

BerichtGeplaatst: Zo Okt 26, 2008 1:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is heel boeiend allemaal.
Ik heb ontzettend veel last van vergeetachtigheid, brainfog/dufheid/wazigheid, vermoeidheid en een slechte concentratie. Het gevoel veel 'dommer' en langzamer te zijn wanneer ik hier last van heb, heb ik heel sterk. Een duidelijk voorbeeld is het niet eens in staat zijn een snel lopend gesprek te volgen. Als er bijvoorbeeld 2/3 mensen lekker vlot aan het praten zijn gaat het voor mij te snel, ik kan de focus of wat het dan ook is niet meer opbrengen. Er zijn periodes waarin het al beter gaat, al volg ik het dieet nog niet, er zijn wel andere dingen veranderd die daar vast mee te maken hebben. Zo gebruik ik al een flinke tijd geen lactose meer.
In die betere periodes voel ik me helderder, sneller meer gefocussed etc. Met gesprekken heb ik dan geen moeite.
Het is dan niet 100% nog, nog lang niet zelfs, maar wel beter.

Iemand zei me (een homeopaat) dat wannner je melk ed (lactose neem ik aan) niet goed verwerkt, er uiteindelijk een stofje ontstaat dat lijkt op een soort dosis morfine. Dat is waar hij het qua werking mee vergeleek. Als dat waar is is het logisch dat het cognitieve problemen geeft.

Iets anders waar ik wel benieuwd naar ben.
Zijn er ook mensen die last hebben/hebben gehad van depressieve klachten die verband leken te hebben met het voedsel? Mochten die klachten er zijn of zijn geweest, is het verminderd toen de lichamelijke en cognitieve klachten ook verminderde?
Ik heb namelijk ook last van depressies, en het lijkt eigenlijk altijd volledig afwezig te zijn in de periodes dat de rest ook goed gaat.
Ik begin bijna (stiekem helemaal) te denken dat ook dat door het voedsel komt. Kan dat?
Naar boven
aspie

BerichtGeplaatst: Di Okt 28, 2008 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

AnneEva schreef:
Zo gebruik ik al een flinke tijd geen lactose meer.
In die betere periodes voel ik me helderder, sneller meer gefocussed etc. Met gesprekken heb ik dan geen moeite.
Het is dan niet 100% nog, nog lang niet zelfs, maar wel beter.

Iemand zei me (een homeopaat) dat wanneer je melk ed (lactose neem ik aan) niet goed verwerkt, er uiteindelijk een stofje ontstaat dat lijkt op een soort dosis morfine. Dat is waar hij het qua werking mee vergeleek. Als dat waar is is het logisch dat het cognitieve problemen geeft.

Dat is niet de lactose (melksuiker), maar de caseine in de melk die de boosdoener is. Die caseine wordt door bepaalde mensen met een gebrekkige spijsvertering niet goed afgebroken in de darm en als die mensen dan ook nog eens last hebben van een "lekkende darm", dan kan de caseine in de bloedbaan terecht komen en omgezet worden in morfine-achtige stoffen die de werking van de hersenen vertroebelen. Er zou dan ook sprake moeten zijn van een lek in de hersen/bloed barriere.

Bij autisme bijvoorbeeld schijnt in veel gevallen te zijn aangetoond dat bovenstaande het geval is.
Omdat zowel caseine als lactose in de meeste melkproducten aanwezig zijn, kun je dus om verschillende redenen melkproducten willen vermijden of beperken.
Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Di Okt 28, 2008 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mijzelf vind ik een halve tablet kerutabs s'morgens en s'avonds rust geven in mijn darmen. Want ongemerkt krijg ik toch wel wat binnen denk ik.
Naar boven
AnneEva

BerichtGeplaatst: Za Nov 01, 2008 4:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Aspie, dan heb ik het wel erg verkeerd begrepen zeg Smile excusses.
Maar waarom zou hij het erover gehad hebben? Over de caseine dan, ik heb zover ik weet de dingen die je noemt niet.
Naar boven
Rikker998

BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2013 6:39 pm    Onderwerp: Sauna Reageer met quote

Terwijl ik dit topic doorlees schiet me ineens te binnen dat ik 2 weken geleden 2 uur in een sauna heb gezeten en dat ik me daarna veel helderder en 'vrijer' in mijn lijf voelde. Dit heeft effect hield ongeveer een week aan.

Wil ik er nog bij vermelden dat ik me die avond niet zo lekker voelde (lees ongemakkelijk gevoel in de buik) en juist kiplekker na de sauna sessie.
Normaal houd ik niet van hitte, maar dit werd beter naarmate ik langer in de sauna was.

In de sauna had je keuze uit een turks, japans, fins of zweeds, infrarood in temperaturen van 60-90 in gradaties van 10. Heb overal ingezeten.

Het proberen waard dacht ik.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Mentale bijverschijnselen. Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: