Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

Iemand bekend met zuurbranden en harde ontlasting ?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> De huiskamer
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ed
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2004 5:12 pm    Onderwerp: Iemand bekend met zuurbranden en harde ontlasting ? Reageer met quote

Bericht, verplaatst vanuit de resultatenrubriek:
http://www.scdiet.nl/testimonials

Ik ben 45 en na jarenlang bij de spastische darm gevallen ( =we weten niet precies wat je hebt dus zal dat het wel zijn ) te zijn ingedeeld werd een 3 jaar geleden eindelijk vastgesteld dat ik eeen lactose-intolerantie heb.
Ondanks een vrijwel lactose-vrij dieet heb ik wel altijd wat klachten gehouden en ook altijd een wat dunnere ontlasting.
Ik heb ook sinds ongeveer 9 jaar een te traag werkende schildklier (Hashimoto) en daardoor soms wat problemen met mijn stofwisselig.
Sinds januari dit jaar ben ik gestopt met roken (pakje sigaretten per dag) en nu heb ik erg veel last van mijn darmen n.l. een zeer trage stoelgang ,veel gasvorming ,soms pijn , in tegenstelling tot de meeste schrijvers harde ontlasting, meerdere malen per dag kleine hoeveelheden
en ook heb ik sinds 2 maanden last van maagzuur reflux.
Ik zou willen weten of iemand met min of meer gelijke klachten resultaten heeft gehad met het SC-dieet.
Ik gebruik namelijk volgens mij redelijk veel koolhydraten in mijn dieet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Saskia

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2004 7:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi ?

Zelf ben ik ook schildklierpatient en ik weet inmiddels dat je dan veel meer problemen met de spijsvertering kunt krijgen. Zelf heb ik ook een lactose intolerantie (ik denk sinds ik te traag ben , was te snel en ben behandeld met radio aktief jodium). En ik merkte dat ik voor steeds meer dingen intolerant werd. Wat mij opvalt is dat ik soms zomaar ineens meer last van maagzuur krijg in een korte periode en dat andere schildklierpatienten dat ook hebben. Dit dieet houdt voor mij bepaalde spijsverteringsproblemen binnen de perken maar helemaal weg gaat het nog niet. Ik heb zelf gemerkt dat als ik weer een poosje niet goed ingesteld ben geweest dat ik mijn eten ook niet goed verteer en er meer voedselintoleranties ontstaan. Als ik dan later de thyrax ophoogde en weer goed ingesteld raakte ging de vertering een stuk beter en kon ik meer verdragen. Dus het is zeker zaaks te zorgen goed ingesteld te raken.
Op advies van Ed ben ik naar een therapeut voor verzamelpunt correctie gegaan daar worden veel goede resultaten bereikt, vooral als je naar het centrum gaat dat in Almere zit. (www.hetverzamelpunt.nl). Bij een te snelle schildklierwerking kan het verzamelpunt (van energie banen) veel te hoog zitten. Als ie te langzaam is dan zou ik me kunnen voorstellen dat hij misschien te laag is.
Verder zou je eens kunnen kijken op het hypoweb : www.hypomaarniethappy.nl Daar kun je ontzettend veel uitwisselen met mensen die ook hypo zijn. Maar dit dieet is zeker wel goed om te gaan volgen.
Succes!
groetjes Saskia
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Wobby

BerichtGeplaatst: Vr Nov 12, 2004 3:09 pm    Onderwerp: Re: Iemand bekend met zuurbranden en harde ontlasting ? Reageer met quote

Hi Ed,
Ik las je story en dacht ik kon het geschreven hebben:
Het volgende wat betreft mijn persoon betreft nu 50 j, en ben bekend met het volgende:
Al min. 20 jaar zuurbranden, Zolinger syndr. (losec), Hashimoto (since 97') halve schildklier verwijderd, burnout in nov. 2000 op feb '03 gestopt met roken daarna vertraagde stofwiseling, pijn in onderlichaam, geslachtsdelen (ik gebruik nu since 23 okt 2004 Wobenzym N) en de vaste ontlasting gaat buitengewoon goed, en tevens goed voor immuum systeem.
Wat betreft pijn in onderlichaam anus/ gesl. deel welke waarschijnlijk worden veroorzaakt door bodem-bekken spieren, fysio volgt.
gelukkig sport ik veel en beschermd het lichaam mij van overige pijntjes..Smile
vr gr HENK
iK HOOP IETWAT TE HEBBEN KUNNEN BIJDRAGEN...TOT DIT FORUM
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> De huiskamer Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: