Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

Jeanette, soms gastvrouw en soms concierge.
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Even voorstellen
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeanette

BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2006 5:22 pm    Onderwerp: Jeanette Reageer met quote

Het wordt wel eens tijd hè. Laughing
Hoi, ik ben Jeanette, vrouw van Rob, moeder van 2 kinderen en oma van 3 kleinkinderen. En uiteraard 2 x schoonmoeder. Ik voel me een echte matriarch, een soort ma(i)zena. Cool Ik ben 58 jaar en parttime nachtzuster in een verzorgingshuis. Omdat ik daar mensen verzorg die nog zo'n 40 jaar ouder zijn dan ik lijk ik voor mijn gevoel jonger.
Ik houd van computerspelletjes, lezen, reizen, uit eten gaan en gekke dingen uitdenken.
Mijn klachten zijn; (of waren)

Prikkelbare darmsyndroom.
Als kind had ik al een soort van weeën voor ik ontlasting had. Dan moest ik van de dokter witbrood eten, geen kool, weinig vet en alles goed gaar. Dit was niet lekker en hielp geen zak dus ik accepteerde de krampen, maar ze waren er niet altijd hoor. Ik dronk redelijk veel melk en had vaste ontlasting. Na de geboorte van mijn zoon bleef ik diarhee houden en pas na een jaar kwam er uit dat ik een lactose-intolerantie heb. Volgens de dokter moet ik die altijd gehad hebben.
Ik heb heel veel baat bij ons sc-dieet, ik volg het zo'n 3 jaar nu en kon al snel de duspathal afbouwen en viel er mee af (van 81 tot 72 kilo) maar dat is 3 jojo's geleden Evil or Very Mad

Fibromyalgie
Ik kan niet ver lopen of lang staan. Vooral de achterkant van mijn bovenbenen lopen een soort van vol met eerst moeheid die, als ik niet ga zitten, overgaat in pijn. Altijd wel ergens RSI-klachten, pols, schouder, elleboog, stuitje, nek, ribben en nu dus mijn hielen. Ik houd vocht vast en dat raak ik prima kwijt met power platen (maar nooit alles hè) Ik heb een loopfiets aangevraagd bij de huisarts voor de afstanden die ik in ons verzorgingshuis moet lopen en gewoon om te winkelen. Een scootmobiel is voor mij een stap te ver. Toch heb ik meer last van mijn benen dan van mijn darmen.

Sinds april ben ik 4 kilo (was ik toch zomaar weer 81 kilo geworden) kwijt en ik wil er nog minstens 7 weg hebben. Ik ben dus in ketose want kilo's die met hongeren verdwijnen zijn zo weer terug. Het gaat wel erg langzaam maar de aan(deel)houder wint. Ik hou jullie op de hoogte.
Woensdag gaan we weer naar Turkije voor een week en dan hoop ik net als de laatste vakantie niet aan te komen.
Groetjes,
Jeanette

Laatst aangepast door Jeanette op Za Jul 11, 2009 8:48 am, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
piano

BerichtGeplaatst: Zo Aug 27, 2006 7:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jeannet

Nou, het werd ook inderdáád eens tijd Wink

Nee, harstikke leuk dat je je even voorstelt. We hebben je foto al gezien, en nu het verhaal erbij; join the club!

groetjes, Annemiek
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Paulina (1955 - 2007)

BerichtGeplaatst: Di Aug 29, 2006 10:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jeanette,

Goed idee hoor die vernieuwde kennismaking, zeker voor de wat nieuwere lotgenoten onder ons, we zijn bijna oude rotten in het vak geworden hé? Wink

Het is met recht de fibro die je de nek breekt zo af en toe hè?, dat is en blijft een (met recht) teer punt!
Het trillen wil dan inderdaad nog wel eens helpen, waarschijnlijk door de doorbloeding en natuurlijk ruim denken in de vorm van vitamine C (bijvoorbeeld in een ester-vorm) om de ontstekingsreacties af te vlakken.

En natuurlijk weer even lekker naar de warmte Razz , daar knap je altijd van op hoor, neem maar lekker olijfolie, dat smeert de handel weer prima en als je wilt afvallen is dat de beste olie om te gebruiken Razz

Groetjes van Paulina Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jeanette

BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2006 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Woensdag nog geprobeerd om even gedag te zeggen maar het inloggen lukte niet. Nu zit ik in Finike te internetten en stuur jullie een stukje van de mail aan de kinderen.

Hoi lieverds,
We hebben wat fantastisch gedaan, we hebben geschommeld aan het eind van 250 meter touw hoog in de lucht onder een smiley. Juist parasailing dus. Het was een hele belevenis hoor. Papa ging meteen donderdagmiddag, hij had geen last van hoogtevrees en binnen een paar minuten zag hij er kleiner uit dan een erwtje. Wink met pootjes. Het duurde ongeveer 10 minuten dat je in totaal van de boot was. Bij mij ging het fout, er was teveel wind gekomen. Een paar maal speelde ik voor theezakje en ik werd nog een eindje door het water gesleept maar toch netjes binnen gehaald met de mededeling kom morgen maar terug. Ik kreeg dus 1 1/2 x waar voor mijn geld. En toen hadden we ons fototoestel bij ons dus papa heeft mij daar vereeuwigd. Wat lijkt zo'n boot dan klein en wat een uitzicht heb je op de omgeving. Het is veel te vlug voorbij.
Het hotel is prachtig, mooi en ruim en enorme buffetten. De koffie maken we drinkbaar met hennessy die we van schiphol hebben meegenomen, de fles kostte net zoveel als 1 x hier aan de bar. Ik ben ook al door papa door de golven gevaren op een luchtbed door heerlijk warm water. De golven zijn redelijk hoog, dus ik kan net nog blijven liggen genieten. Prachtig helder water alleen niet in de branding.
Er is hier ook een prima kidsclub en overal staan trapjes voor waar kinderen bij een bar wat kunnen bestellen. Sommige ouders zien ze de hele dag niet. Dan eten ze hier een broodje en daar een stuk pizza. Ik mis jullie dan wel hoor!
Vandaag zitten we in Finike (4 km met de dolmus) en we hebben de markt gezien en zijn hier in de Haman geweest. Niet slecht, maar een eenmalige belevenis.
Groetjes lieverds ....

Ik zit wel met blauwe plekken op mijn armen doordat ik uit de boot getild werd. Lopen gaat prima en van mijn darmen heb ik alleen last na het ontbijt. Het is een prachtig mooi hotel hoor
Groetjes we gaan wat eten
Jeanette[/quote]
Naar boven
piano

BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2006 5:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jeannet

Nou, zo te lezen heb je met mooi naar je zin in Tukije. geniet er maar goed van en houd ons op de hoogte....ik zie je in gedachten daar hangen als een theezakje (hahahahaha Laughing )

groetjes, Annemiek
Naar boven
Paulina (1955 - 2007)

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jeanette,

Ik zie je al gaan in de lucht hoor, wens je al vleugeltjes Wink , net als een vogeltje zo vrij!

Ik ben blij voor je dat de keuze zo groot is, maakt het allemaal wat gemakkelijker nietwaar?

Lekker van het zonnetje genieten hoor, die is hier maar magertjes Sad

Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Ma Sep 04, 2006 3:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja het was een hele belevenis daar hoog in de lucht. In en uit de boot gaan heeft me zoveel blauwe plekken gegeven maar de lucht in gaan was geen enkel probleem. Alleen die eerste keer 3 x in het water gedoopt worden was minder leuk, de volgende dag landde ik gewoon op de boot.

Het internetcafe op de begane grond van ons hotel is niet erg goed. Weinig hulp en harde muziek (techno beat?) en ik moet veel toetsen op mijn herrinnering vinden.

In de eetzaal is ook een kast met allemaal linnen zakjes kruiden zoals kummel, paprika, meerdere peper soorten, safraan en zo meer. Heel apart. Er is ook een dieetbali maar dat is gewoon alles uit en in water. Ik eet s'morgens twee gebakken eieren en een schaaltje yoghurt met fruit. Weer met een kerutabstablet een half uur van te voren en een erbij. Dit gaat prima. En ze hebben hier completa (niet legaal hoor) en daar kan ik tegen. 's Middags en 's avonds is hier groente, salade's en vlees te kust en te keur. Ik maak steeds een flesje water met citroensap en stevia en dat is lekkerder dan die automatendrank.

Ook ben ik bijna al mijn oedeem kwijt en ik heb ook bijna geen krampen meer 's nachts. En ik loop steeds beter. Fantastisch he. Zou dat nou met mineralen te maken hebben? Nederland is erg magnesiumarm toch? Maar tegelijk met het verdwijnen van mijn oedeem krijg ik ook meer meezwaaiarmpjes Embarassed

We zitten overdag op een grasveldje bij het strand in hele leuke hokjes van 3 bij 3 met een rieten dakje er boven en aan alle kanten wat stroken gordijn vertikaal gespannen. In de schaduw daar van ligt een hond met jongen die door de kinderen gevoerd en aangehaald worden.

Zeg groetjes maar weer he
Jeanette
Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Za Sep 09, 2006 7:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, ik ben weer thuis. Na 2 nachten weer heerlijk in ons eigen bed geslapen te hebben werd ik vanmorgen weer wakker met koude voeten en moest ik weer voorzichtig wakker worden want ik voelde dat als ik me zou uitrekken ik voet en kuitkramp zou krijgen. Gek hè, in Turkije niks geen last van gehad.

Dit was mijn eerste vakantie dat ik geen EMA (elementaire micro-organisme alive) bij me had. Ik had wat problemen met het fermenteren, het bruisde niet zoals anders en er kwam iets yellerigs op de bodem van de fles. Daar voor in de plaats had ik een half litertje uitlekwater van de yoghurt waar ik een scheutje van bij mijn frsdrank Cool deed, die citroensap, water en stevia. Was best lekker, beter dan die tanglimonade daar van E-nummers en suiker. Op de terugweg had ik het moeilijk qua dieet. We werden om 11.45 opgehaald dus voor de lunch en Correndon serveerd alleen sandwidges. Ook op de luchthaven van Antalya kon ik niks van van vlees en groente vinden op uitgedroogde salades na. Dus 2 meegenomen harde eitjes was alles wat ik at en ik had geen honger hoor maar een snoepzin Evil or Very Mad en iedere keer kwam dat karretje weer langs met o a bonbons en repen zichtbaar. Maar ik was sterk. Cool

Ja, ben ik netjes op gewicht gebleven (77 kilo) maar nu ga ik weer verder met minder gewichtig worden. Op 26 september krijg ik de colonscopie, misschien een goed idee om dan weer wat te gaan sapvasten.

Groetjes,
Jeanette
Naar boven
piano

BerichtGeplaatst: Za Sep 09, 2006 7:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

ha die Jeannet Very Happy

Welkom thuis!
Nu is het weer even wennen, he. Zo te lezen heb je je kranig gedragen op de terug weg, knap van je hoor!
Zo'n vakantie vliegt natuurlijk voorbij, da's altijd als je het leuk hebt. Confused

Back to life, back to reality............
succes de 26ste!

groetjes, Annemiek
Naar boven
Paulina (1955 - 2007)

BerichtGeplaatst: Za Sep 09, 2006 12:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jeanette,

Ondanks alles gaat er toch niks boven je eigen bedje hè Wink

Maar konden we het zonnetje maar eens meenemen, want het weer in Turkije is toch heel anders als hier.
Het is zeker de laatste dagen nogal vochtig en dan slaat het weer lekker toe voor mensen met reumatische klachten, in de landen daar is de luchtvochtigheid veel lager en dat werkt echt als een zalfje hoor, je zal inderdaad dat zeker missen, maar dat heb je al aan de lijve ondervonden.

Inderdaad is magnesium een goede hulp bij die spierverkrampingen, dus verrijk je voedingspatroon met magnesiumhoudende voeding of neem een extra supplement (3 x 150mg per dag) dat werk zeker heel erg verlichtend hoor!
Selenium is zeker iets wat we hier in Nederland ook te kort komen, kijk eens of dat in voldoende mate in je multi aanwezig is (500mcg per dag is toch al snel nodig hier).

Heb je trouwens nog wat van die linnenkruidenzakjes mee kunnen nemen? Ruikt lekker hè? Smaakt ook nog eens goed!

Yep, zwaaiarmpjes, ik ken ze hoor Confused
Misschien een goede oefening erbij op de virbrator? We krijgen er allemaal last van als we wat ouder worden, het schijnt zo dat onze vetcelletjes verhuizen naar andere plekjes Confused (eh, meestal daar waar ze al helemaal niet moeten wezen Sad )

Heb je trouwens nog een paar daagjes om bij te komen of is het gelijk weer aan de bak?

Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Za Sep 09, 2006 3:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Paulina,
Ik slik de centrum 50+, Silidyn druppels (=silicium, kaliumchloride en boor) en van homeoropa de magnesium phosphoricum D6. Van deze laatste krijg ik geen productinformatie dus als ze op zijn ga ik wat anders zoeken.

Die kruiden zakjes waren met een lepeltje erin zodat je wat extra over je eten kon gooien. Je kon ook kiezen uit 12 sausjes, soms alleen olie met een smaakje, keus genoeg voor op de sla. Op 4 plaatsen stond een kok iets vers te bereiden. Alleen het fruit was wat saai en van het enorme dessertbuffet bleef ik maar weg.
Van de markt in Finike heb ik wel een kaneelstok (nee geen snoepgoed Laughing ) meegenomen en als ik weer melk ga verwarmen gooi ik een stuk in de pan, dat wordt dan kaneelyoghurt. Ben benieuwd. Er werd ook honing en honingraten verkocht. Prachtig maar nu even niet. De sauna daar was een giller. Ik ben door een wat oudere man met nivea hand en bodylotion ingewreven. Met een rotgang van mijn voeten naar mijn nek en terug. Ik had heimwee naar Hassan uit Alanya.

Maandagavond ga ik weer de nachtdienst in voor 3 nachten. Vandaag en maandag weer op de power plate, nu de was nog en ik ben weer helemaal in de running. Mooi zonnetje heb ik meegenomen hè, gewoon achter het vliegtuig gehangen. Laughing

Groetjes,
Jeanette
Naar boven
Paulina (1955 - 2007)

BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2006 2:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jeanette,

Ah, vandaar dat wij ook nog even van het zonnetje kunnen geniet, lief hoor dat je daar nog even tijd voor had Wink

Ja na Hassan zal dat zeker wel een afknapper zijn geweest, als het nou een jonge arabische god was geweest, dan had het niet uitgemaakt of het nu nivea was of niet, ik kon mijn lachen niet onderdrukken toen ik het las hoor Wink

Ahhhhhhhhhh, meis wat doe je jezelf aan met die centrum 50+, heb je wel eens op de bijsluiter bij de ingrediënten gekeken, je haren rijzen ten berge, pfffttt wat een vulstoffen en kleurmiddelen zitten daar in(van lactose tot sucrose, gemodificeerd zetmeel, gedeeltelijk geharde plantaardige olie en E-nummers) en temet alles is anorganisch (slecht opneembaar voor mensen). Lieverd dit geef nog niet eens aan mijn goudvissen.

Kijk maar eens in de winkel bij de compleet multi van Young Again, die is helemaal natuurlijk en niet overdreven zwaar gedoseeerd, dus dan kan je gerust de magnesium (liefst de gelated vorm) gemakkelijk toevoegen.

Dat zal best leuk geweest zijn om die koks aan het werk te zien en het dessertbuffet is inderdaad watertandend, maar je buik denkt daar anders over hoor.

Laat even weten of de kaneelyoghurt lekker is geworden, met honing of zoetstof zal het helemaal lekker zijn Razz

Sterkte met je eerste nachtjes dan maar, lekker op de power plate, ontspant ook weer moet je maar denken.

Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Wo Sep 13, 2006 3:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zojuist voor het eerst kaneelyoghurt gegeten en het is heerlijk. Ik had zo'n cm of 7 afgebroken en in mijn pan met èèn 2/3 liter biologische liter melk en een halve liter slagroom gedaan. Normaal laat ik het op half gas op de grote pit in 20 minuten naar 85 graden gaan maar deze keer had ik het gas helemaal laag gezet en duurde het ongeveer 45 minuten. Ook over het afkoelen wat normaal 10 minuten duurt in koud water heb ik nu langer gedaan. Pijpje eruit (ik zeef het niet, die velletjes vind ik nooit terug) en 28 uur gefermenteerd. Na afkoeling 3/4 uitgehangen en de rest bewaard voor de karnemelk (ff proeven natuurlijk Laughing ) Nu net 500 gram afgewogen, er stevia bijgedaan en weer wat uitlekwater. Gemixd tot het smeuig was. Het was verrukkelijk romig, de kaneel was niet overheersend en het was veel te snel op. De 2de helft staat nu klaar voor morgen. Voor mijn man maak ik er zo eentje met fruit, die hoeft niet in ketose te blijven. Er staat nu een pan op met het oude en een nieuw stokje erin plus wat van die zwarte vanille (van jou Paulina) eens kijken of het met nog meer extra aroma nog lekkerder wordt.
Klopt het dat kaneel goed is voor diabeten en zou dat ook voor pijpkaneel gelden?
Groetjes,
Jeanette
Naar boven
Paulina (1955 - 2007)

BerichtGeplaatst: Wo Sep 13, 2006 3:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jeanette,

Ja, het klopt dat kaneel ofwel cinnamon goed is voor diabeten, je kan daarmee inderdaad een stabielere bloedsuikerspiegel krijgen.

Hiervoor wordt inderdaad de kaneelpoeder gebruikt, maar dan in capsulevorm want andersd brandt je maag af.

Ik heb ook pijpkaneel en gebruik deze ook door gewoon een stokje even in de theekom te zetten, maar ik zorg wel dat het inderdaad niet gaat overheersen.

Ik heb de mazzel dat ik mijn blsjes goed onder controle heb en zelfs mijn HbA1c´s zijn van niet-diabetische waardes, maar alle beetjes helpen hoor!

Prettig berichtje wat strakjes ook in de webwinkel komt, de prijs van de vanillebourbonpoeder kunnen we lekker met 1,10euro omlaag brengen Razz

Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Zo Sep 17, 2006 8:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Paulina,
Als de probiotica op is kom ik weer winkelen en neuzen bij je, altijd leuk.

De 5de kilo is eraf, ik weeg nu 76.

De kaneelyoghurt met vanille is nog lekkerder en ook de yoki smaakt heerlijk. Komt goed uit nu ik er zo weing fruit door doe. En mijn ontlasting is vaster.

Groetjes,
Jeanette
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Even voorstellen Tijden zijn in GMT
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 1 van 9

Ga naar: