| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Willem
|
Geplaatst: Zo Feb 08, 2004 7:49 pm Onderwerp: bekend met AEM? |
|
|
Hoi allemaal, ben een beetje nieuw hier en vroeg me het volgende af:
Heeft iemand ervaring met AEM?
Zelf gebruik ik het al enige tijd en beschouw ik dit als een natuurlijke aanvulling op het dieet. Ik en denk dat dit hetgene is wat heeft gezorgt dat ik snel klachtenvrij werd en wat toestaat dat ik een kleine hoeveelheid suiker blijf nuttigen onlangs mijn Crohn.
Tijdens een recente vakantie in Turkije heb ik geen enkele klachten gekregen onlangs dat ik het dieet volledig links liet liggen (ik nam wel aem).
In het forum kon ik niets vinden over AEM. Misschien heb ik niet goed gekeken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Christine
|
Geplaatst: Ma Feb 09, 2004 7:43 am Onderwerp: AEM |
|
|
Hoi,
wat is AEM? Ik ben benieuwd en heb er dus geen ervaring mee, kan er bij Google niets over vinden, tenminste tussen 4000 diverse mogelijkheden staat niets wat mij doet denken dat dat het zou kunnen zijn...
groetjes
Christine |
|
| Naar boven |
|
 |
Willem
|
Geplaatst: Ma Feb 09, 2004 1:14 pm Onderwerp: beetje info |
|
|
Hoi Christine,
Bedankt voor je antwoord. Bij deze zal ik proberen in een notendop te vertellen wat AEM is.
AEM staat voor actieve effectieve micro organismen en is een combinatie van schimmels bacterieen en gisten. Dit is natuurlijk erg eng en hierdoor niet vrij gegeven voor menselijke consumtie (in nederland). Het wordt hier wel gebruikt om plantjes beter te laten groeien.
Tijdens het nuttigen slapen het geheel en als er weinig (verkeerde) koolhydraten in de dunne darm aanwezig zijn blijft het slapen. Als er echter wel wat voedsel aanwezig is wordt het wakker, gaat het eten en vermenigvuldigen. Als ik dus iets verkeerts eet, wordt eten mijn 'vriendjes' mee. Vetten lusten ze niet.
Door de darmbewegingen worden ze echter na verloop van tijd naar buiten gewerkt.
In japan schijnen zo'n 60.000 mensen dagelijks al dan niet bewust AEM te consumeren. Er zijn geen ziektegevallen, bijverschijnselen of andere rarigheid bekend (muv de eerste week bij mensen die gelijk erg veel nuttigen).
Ik ben in oktober 2002 begonnen met het SC-dieet en het heeft tot begin 2003 geduurd voordat ik afstand deed van mijn laatste dagelijkse boterham. Kort daarna ben ik met AEM begonnen. Twee dagen later had ik een gezonde dorkerbruine nageboorte ipv slijm bij de spetterpoep.
Denk nu niet dat mijn 'vriendjes' een wondermiddel is. Het dieet doet het overgrootte deel. AEM neemt de laatste loodjes weg.
Er is ook een variant van AEM welke wel geschikt is voor menselijke consumtie. Zit vol hele goede dingen, maar is wel 'dood'. Hierdoor had dit bij mij dus geen effect. Dit middel is ook meer dan 10 keer zo duur.
Ik hoop dat je zo een beetje een beeld heb van AEM.
Als ik niet duidelijk ben of als je meer wil weten hoor ik het wel.
Willem |
|
| Naar boven |
|
 |
Christine
|
Geplaatst: Di Feb 10, 2004 7:12 am Onderwerp: AEM |
|
|
Hoi,
dank voor je antwoord,
klinkt heel interressant!
Er zijn alleen denk ik niet veel scders die het gebruiken gezien de reakties en ook niet zo gek als het in Nederland niet te verkrijgen is? Maar waar haal jij het dan ,wat kost het en hoe weet je of het de echte/goede is?
Mijn Scdiet doet het heel goed alleen nog niet helemaal goed genoeg. Al denk ik dat mijn orthomoleculair arts en ik er bijna zijn. We hebben zoveel ontdekt en gister weer geweest, de verbetering is geweldig!
Maar mocht er dan de volgende keer nog iets te verbeteren zijn ben ik benieuwd of hij zoiets als AEM kent en toepast!
groetjes
Christine |
|
| Naar boven |
|
 |
Willem
|
Geplaatst: Di Feb 10, 2004 9:46 am Onderwerp: |
|
|
Als aangegeven in mijn notendop wordt AEM in Nederland gebruikt om plantjes beter te laten groeien. Hierdoor is het via internet te bestellen. Het is ook in Denemarken te bestellen, maar hier zijn de verzendkosten iets hoger.
De laatste keer heb ik het via internet in Nederland besteld, dit werd de volgende dag bezorgd.
AEM is een brouwsel uit EM1 (een concentraat) en een voedingsbron zoals rietsuiker melasse. Na de bereiding heb je AEM. EM1 is een beschermde naam voor het concentraat van Prof. Dr. Teruo Higa Okinawa uit Japan. Je kunt er dus voor kiezen om een fles EM1 en een fles melasse te kopen (totaal ca ? 30,- incl. verzendkosten, 6 maanden houdbaar) of het kant en klare brouwsel te kopen. Aangezien dit ? 8.00 per heel klein beetje kost raad ik dit niet aan. Het brouwsel is klaar als het een pH waarde heeft van < 4.0. Gezien deze waarde moet het verdund worden met vruchtensap.
Ik gebruik AEM dus als een soort probiotica. Ik was 'alles' erg zat toen ik hieraan begon. Hoewel ik toen der tijd wel contact had met een paar in mijn ogen complete idioten die dit middel met veel succes gebruikten voor Crohn leek het mij een enorm risico. Pas nadat ik het ben gaan gebruiken ben ik gaan inzien dat het voor een Crohn patiënt (naar mijn mening) risicoloos is en dat er veel mensen zijn die dit middel dagelijks gebruiken.
Ik ben blij te lezen dat het dieet het goed bij je doet en dat je een arts heb die je hiermee ondersteunt. Ik heb bij een orthomoleculair voedingsdeskundige geweest en heb vaak met hem gediscussieerd over voeding, vitaminen, mineralen en bacteriën welke de darmflora positief beïnvloeden. De meeste supplementen bevatten slecht één bacteriegroep die de darmen ondersteunt. Dit maakt wel een verschil maar doet minder dan een product welke een heel leger heeft.
Als het goed (genoeg) met je gaat en je consequent aan het dieet met jouw aanpassingen houd heeft het waarschijnlijk niet zoveel zin om dit te gaan gebruiken. Ik hoop natuurlijk dat de laatste veranderingen zo goed aanslaan dat je niets meer nodig hebt.
Oja, heb je echt alle 4.000 mogelijkheden van google bekeken?
Groetjes Willem |
|
| Naar boven |
|
 |
Paulina (1955 - 2007)
Geregistreerd op: 23-10-2003 Berichten: 2900 Woonplaats: Marrum (friesland)
|
Geplaatst: Di Feb 10, 2004 1:35 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Willem,
EM is volgens mij al eens besproken of wordt besproken op het oude forum.
Ik zal er ook eens naar kijken, staat me wel iets van bij!
Groetjes van Paulina  |
|
| Naar boven |
|
 |
Angela M
|
Geplaatst: Di Feb 10, 2004 3:55 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi allemaal,
Ik las in de Ode van maart 2004 een artikel over EM-X wat volgens mij hetzelfde is omdat daar ook de naam van prof Teruo Higa als uitvinder genoemd wordt. Er wordt wel in gewaarschuwd dat mensen die ermee gaan beginnen in de eerste 6 maanden nog behoorlijk last kunnen krijgen van bijwerkingen, maar verder is het artikel heel lovend.
Het echtpaar Carel en Leny Heebink worden hier genoemd als je meer info wilt, www.em-x.nl.
Ik twijfel toch een beetje of het over hetzelfde gaat, omdat Willem meldt dat er geen bijwerkingen zijn terwijl in dit artikel gesproken wordt over ontwenningsverschijnselen als hevige transpiratie, hoofdpijn, winderigheid, rillingen en oogproblemen. Verder kan je een terugval verwachten in de eerste 6 maanden met koortsaanvallen en zelfs hartkloppingen. Na 6 maanden ben je van al deze symtomen af en zal je je steeds beter gaan voelen. Veel mensen beginnen er echter niet aan omdat ze huiverig zijn voor de bijwerkingen.
Het artikel in de Ode is heel uitgebreid en beslaat meer dan 10 blz.
En volgens mij hebben we het op het oude forum hier inderdaad ook over gehad. Ik ben benieuwd of dat nog is terug te halen..........
Groeten,
Angela M |
|
| Naar boven |
|
 |
Willem
|
Geplaatst: Di Feb 10, 2004 5:34 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Angela,
Dank je wel voor je reactie. Over de positieve werking van EM-X is veel te vinden op internet. Variërend van het genezen van kanker bij de kanariepiet tot het niet meer hoeven poetsen door na de maaltijd EM-X in de mond te spuiten.
Natuurlijk was ik erg enthousiast met de berichtgeving over een dergelijk wondermiddel. Dit leek mij erg interessant en wellicht het middel tegen alle beroerdigheid in de wereld.
Het middel wordt in Japan gemaakt en vervolgens naar Nederland verscheept. Het wordt in flesjes van 500 ml verkocht en kost ca ? 70,-. De aangeraden dosering voor iemand met klachten is minimaal 30 ml per dag. Na de klachten wordt een onderhoudsdosering geadviseerd van 10 ml / dag.
Tevens verkoopt de importeur uitgebreide documentatie en een videoband over de werking.
Op deze videoband is te zien hoe het bloed van een ?gezonde? man onder een darkfield microscoop als het ware aan elkaar plakt. De bloedlichamen zitten dus als het ware aan elkaar vast. 10 min na het nuttigen van EM-X is alles mooi los en lijkt alles ook veel gezonder.
Van dezelfde man wordt het bloed enige tijd (2 weken?) later weer onder de loep gehouden. Hoewel het bloed nu wel meer leeft is de boel wel weer aan elkaar geplakt. Dit komt volgens de commentator doordat het reinigingsproces nog niet klaar is.
Na een half jaar AEM te hebben gebruikt ben ik overgestapt op EM-X. Het middel zal waarschijnlijk bij iedereen in de wereld wonderen verrichten, maar voor mij had het net zo goed kraanwater met een kleurtje kunnen zijn. Ik heb twee flesjes gekocht (? 140,- ) plus de videoband. Het is natuurlijk goed mogelijk dat ik niets van het middel merkte omdat ik inmiddels (mede dankzij AEM) klachtenvrij was en EM-X deels op het zelfde principe werkt als AEM. De afgelopen feestdagen ben ik een aantal keren uit eten geweest. Om Crohn geen kans te geven ben ik voor deze dagen weer AEM gaan gebruiken.
Ik wil hier geen negatief beeld schetsen van EM-X, maar als ik naar de werking bij mijn persoontje kijk is dit minder als AEM. Als iemand een half jaar EM-X gaat gebruiken gaat dit bij 30 ml / dag om 10 flesjes. Als iemand het benodigde voor AEM besteld krijgt deze voor ? 30,- ruim voldoende tot de houdbaarheidsdatum verstreken is (6 maanden) .
Mijn moeder heeft na het zien van de video ook EM-X besteld. Ook zij heeft geen bijwerkingen gekregen.
De twee personen waardoor ik met AEM in aanraking kwam meldde dat het de eerste dag wat ?rommelde?toen ze het gingen gebruiken. Is dit een bijwerking voor een Crohn patiënt?
Natuurlijk kunnen sommige mensen heftig reageren op bepaalde dingen. Zelf reageerde ik voorheen op rode kool. Van diaree tot keelpijn en hoofdpijn. Bij een probiotica als EM-X horen nu eenmaal alle mogelijke bijwerkingen te staan. Bij rode kool niet. Al gaat het zo goed met je dat je het risico op eventuele bijwerkingen niet durft te nemen, doe het dan niet!
Als al aangegeven was ik zeker bereid dit risico te nemen toen ik begon. Misschien ben ik hierdoor wel een beetje te positief hierover. Dit is ook één van de redenen dat ik me afvroeg of nog iemand AEM gebruikte.
Helaas weet ik niet wat er besproken is op het oude forum, maar ben natuurlijk wel benieuwd. Leuk dat je je dit kan herinneren Paulina! |
|
| Naar boven |
|
 |
Christine
|
Geplaatst: Wo Feb 11, 2004 7:24 am Onderwerp: AEM |
|
|
Hoi,
vannacht herinnerde ik mij een gesprek tussen Ed en ik geloof Marieke op het oude forum over een soort gelijk spul. Ik denk nu, het EM waar jij het nu over hebt. Ed gebruikte het en had er goede ervaring mee. Er was ook een link naar engelse info. Mogelijk spreekt hij er ook over in zijn dagboek, maar het is wel een tijd geleden. Grappig dat Angela en Paulina het zich ook herinneren. En ik begrijp dat Paulina op het oude forum kan komen, handig!
groetjes
Christine |
|
| Naar boven |
|
 |
Willem
|
Geplaatst: Wo Feb 11, 2004 10:33 am Onderwerp: |
|
|
Ed heeft het inderdaad ook over AEM gehad, alleen hij noemde dit EM-1.
Voor de goede orde: EM-1 het goedje waarvan ik AEM brouw. In het verhaal en het dagboek van Ed lees ik dat hij dit ook redelijk het zelfde deed. Het brouwsel krijgt officieel de naam AEM als het klaar is. Zelf noem ik het liefkozend mijn 'vriendjes' omdat dit wat minder wetenschappelijk klinkt. Voor mij maakt de naam niet uit, het is wel het zelfde spul. Ed heeft ook geen bijwerkingen gemeld.
Zie ook http://www.newtreatments.org/doc/WisdomExperience/97
Groetjes Willem |
|
| Naar boven |
|
 |
polus
|
Geplaatst: Do Feb 26, 2004 8:51 pm Onderwerp: AEM |
|
|
Hoi Willem,
Door jou ervaring met jou 'Vriendjes' ben ik zover om dat zelf te proberen.
Ik heb nu vier jaar Crohn, slik nu 3 jaar Imuran en 2,5 jaar Prednison met alle gevolgen van dien.
Door het dieet ben ik nu voor het eerst 5 maanden van de Prednison af waar ik uiteraard erg blij mee ben, maar ik ben er nog niet mischien AEM???
Er staat veel informatie op het internet, maar niet hoe je het maakt, bewaard en voor menselijke consumptie geschikt maakt.
Mischien kun jij mij daar aan helpen.
Dit is niet helemaal waar het recept staat er wel, maar maak jij het ook in een fermentatievat of is er een andere manier?
En hoe bewaar je het? In de site www.am-em.nl staat dat AEM maar vier weken bewaard kan worden.
Zo genoeg gevraagd, zie een reactie graag tegemoet.
Groeten Mark.
[/b] |
|
| Naar boven |
|
 |
Willem
|
Geplaatst: Za Feb 28, 2004 4:42 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Mark,
Ik ben natuurlijk erg blij dat je van de imuran en prednison af bent en het dieet volhoud. Natuurlijk zal ik je vragen zo veel mogelijk beantwoorden, maar wil ook jouw graag wat vragen; denk jij dat imuran en prednison geschikt zijn voor menselijke consumtie?
Ik kweek AEM op de manier waarop het mij uitgelegd is door andere gebruikers, en wijk hier mee af van de handleiding.
Een fermentatievat is een geweldige manier om genoeg AEM te maken voor half nederland. Zelf was ik dit niet van plan, maar ga gerust je gang. Ik gebruik een plastic fles van 1.5 liter (geen colafles ivm misverstand! beginkleur AEM is zelfde ls cola!) Hierin doe ik 90 gram EM1 en 120 gram mallasse en vervolgens lauw-warm water. Dop er goed op, lekker schudden en dopje een beetje los, anders wordt er veel druk opgebouwd. Dit geheel zet ik bij de verwarming en wachten maar. Hoe warmer het spul wordt, hoe eerder klaar.
Zelf herken ik of het klaar is aan het kleurverschil. De zwarte kleur wordt donkerbruin. Het is ook te herkennen aan de geur. Als het net gemengd is stinkt het naar de mallasse. Als het klaar is heeft het een friszure geur.
De laatste manier is het meten van de pH waarde. Deze moet onder de 4 zijn.
Als je beoordeeld op kleur, laat het dan nog voor de zekerheid nog een dag of twee bij de verwarming staan. Als je pH staafjes wil, kun je deze meebestellen of mij een mailtje sturen met je adres, heb er toch teveel.
Ik bewaar de EM1, de Mallasse en de AEM in de koelkast. De houebaarheid van EM1 is 6 maanden na menging (fabrikage). Menging gebeurd minder dan een week voor het verzenden. Uit 1 fles mallasse en EM1 kun je keer dan 15 flessen halen. als het AEM dus maar vier weken houdbaar is, geeft dit geen probleem. Gooi het resterende EM1 na 6 maanden weg en koop nieuwe, gebruik dit niet langer!
Drink AEM altijd als limonade met een zoete vruchtensap (zonder toegevoegde suiker) en VOOR de maaltijd. Laat het gemengde AEM met vruchtensap niet te lang staan, anders verzuurd dit.
Mij is aangeraden het 3* daags te nemen, maar vond dit tijdens de middagpauze veel teveel gedoe. 2*daags icm het dieet moet voldoende zijn.
Ik hoop dat 'mijn vriendjes'ook "jouw vriendjes" worden
't is nogal een verhaal geworden, ben ik nog wat vergeten?
Willem |
|
| Naar boven |
|
 |
Paulina (1955 - 2007)
Geregistreerd op: 23-10-2003 Berichten: 2900 Woonplaats: Marrum (friesland)
|
Geplaatst: Zo Feb 29, 2004 7:29 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Willem,
Op de site staat de EM-1 ook in een fles van 250 ml ( ? 7,50), ik neem aan dat dit dezelfde is van die van de 1 liter fles (? 21,-) Met de fles melasse erbij (? 1,67), met verzendkosten erbij zou je dus voor rond de ? 15,-, zelf AEM kunnen maken en dit uitproberen.
Zie ik dit goed? Da's dus een redelijke prijs voor het geval je er toch niet tevreden mee zou zijn, mocht het goed bevallen kan je toch altijd nog een grote fles kopen. Geen slechte deal!
Groetjes van Paulina  |
|
| Naar boven |
|
 |
polus
|
Geplaatst: Zo Feb 29, 2004 8:26 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Willem,
Inderdaad Ik acht prednison en imuran niet geschikt voor consumptie, totdat ik deze site leerde kennen, meer als noodzakelijk kwaad.
Bedankt voor jouw recept, het maak het een stuk eenvoudiger om AEM te gaan gebruiken want ik zag tegen de kosten en hoeveelheid op.
Ik ga het snel bestellen en kijken of het mij net zoveel voordeel bied als jou.
Ik zou graag een aantal ph staafjes willen ontvangen ik stuur je een mail met mijn adres.
Mark |
|
| Naar boven |
|
 |
Jeanette
|
Geplaatst: Zo Feb 29, 2004 8:43 pm Onderwerp: |
|
|
Heb jij het ook besteld Paulina? Ik zou het wel willen maar dan moet ik de discussie aangaan met mijn man en ik heb net de discussie over de bio-protect card achter de rug. Wat is daarvan jou idee, helpt het je? Ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Maar ik ben wel verkouden dus het goede effect kan nog komen.
Kon ik maar een flesje kant en klare AEM kopen om te proberen. Woont iemand die het maakt in de buurt van Leiderdorp?
Wie weet, groetjes,
Jeanette |
|
| Naar boven |
|
 |
|