| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Willem
|
Geplaatst: Zo Jun 20, 2004 5:30 pm Onderwerp: |
|
|
Don't get your hopes up
Of vrij vertaald, hou je hoop niet op.  |
|
| Naar boven |
|
 |
caroline
|
Geplaatst: Di Jun 22, 2004 7:56 pm Onderwerp: geweldig dat em1 en/of AEM |
|
|
Beste Willem
Van Jeanette kreeg ik een flesje AEM om te proberen ,ik ben helemaal enthousiast.
Ik heb zelfs bitterkoekjespudding gegeten vol met suiker en andere lekkere slechte dingen ,voorheen mijn favoriete toetje maar de laatste tijd koste dat toch een dag veel pijn,nu nagenoeg geen last!!
Verder houd ik mij wel aan het dieet hoor, maar soms ben ik ook maar een mens!
Je snapt jou vriendjes zijn ook mijn vriendjes geworden .
En die micro organisme die zitten ook in yoghurt en wie weet wat voor rommel wij binnen krijgen met bespoten groente.
Ik heb alleen wel een vraag waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden.
Op de verpakking van het kleine flesje staat duidelijk dat het niet in de koelkast mag,lijkt mij logisch dan krijgen mijn vrienden het koud en gaan dood.Ik zie op de site toch regelmatig staan dat je het in de koelkast een paar weken goed kan houden. hoe zit dat?
Verder wordt na ongeveer een week de smaak anders zuurder volgens het lakmoespapiertje is e zuurgraad dan 3,2 lager kan niet.
Is het dan nog werkzaam?en wat kan ik er aan doen om de zuurgraad iets hoger te maken?
En hoe houden jullie zo'n grote fles op temperatuur?het is bij mij in huis ongeveer 20 graden en de zon schijnt ook al bijna niet.
Willem ik hoop dat je tijd hebt om te antwoorden
Groeten Caroline |
|
| Naar boven |
|
 |
tim
|
Geplaatst: Zo Jun 27, 2004 8:35 am Onderwerp: |
|
|
Mag die grote fles EM-1 ook niet in de koelkast. die staat er bij mij namelijk al een hele tijd in.
Vriendelijke groeten, Tim |
|
| Naar boven |
|
 |
annemieke
|
Geplaatst: Zo Jun 27, 2004 9:28 am Onderwerp: vraag: rietsuiker melasse en SCDiet , kan dat ? |
|
|
Ik heb mij door de hele informatie heengeworsteld.
Wat ik me afvraag is: je gebruikt hiervoor suikermelasse, dat is toch pure suiker ? Ik vraag me dus af, als ik iets eet met suiker wordt ik echt wel ziek. Hebben de gebruikers daar geen last van, je drinkt toch pure suiker ?
Ben heel benieuwd, want ik wil er wel aan beginnen .....
annemieke |
|
| Naar boven |
|
 |
caroline
|
Geplaatst: Zo Jun 27, 2004 11:42 am Onderwerp: |
|
|
Beste Annemieke,
Suikermelasse is inderdaad pure suiker maar dat gebruiken de bacterien om te groeien en zich te vermenigvuldigen wanneer de zuurgraad lager is dan 4 dan is de melasse niet meer aanwezig en kan je beginnen met het nuttigen.Het kan na een paar dagen nog wat zuurder worden maar dan werkt het alleen maar beter, deze info heb ik gekregen bij de producent van EM1.
Daarom denk ik zelf is de oplossing die je maakt maar 6 weken houdbaar en krijg je het aangelevert in 2 aparte flessen.
groetjes caroline |
|
| Naar boven |
|
 |
Carel
|
Geplaatst: Ma Jun 28, 2004 10:53 am Onderwerp: Re: bekend met AEM? |
|
|
AEM is een nieuwe benaming voor geactiveerde EM.
Voor heen hete het EM-EA of te wel EM Extended Active later werd dit EM-A nu zegt men ook steeds (van uit America) AEM
Active EM.
meer info op www.em-x.nl
| Willem schreef: | Hoi allemaal, ben een beetje nieuw hier en vroeg me het volgende af:
Heeft iemand ervaring met AEM?
Zelf gebruik ik het al enige tijd en beschouw ik dit als een natuurlijke aanvulling op het dieet. Ik en denk dat dit hetgene is wat heeft gezorgt dat ik snel klachtenvrij werd en wat toestaat dat ik een kleine hoeveelheid suiker blijf nuttigen onlangs mijn Crohn.
Tijdens een recente vakantie in Turkije heb ik geen enkele klachten gekregen onlangs dat ik het dieet volledig links liet liggen (ik nam wel aem).
In het forum kon ik niets vinden over AEM. Misschien heb ik niet goed gekeken. |
|
|
| Naar boven |
|
 |
Jeanette
|
Geplaatst: Ma Jun 28, 2004 10:36 pm Onderwerp: |
|
|
| Quote: | Don't get your hopes up
Of vrij vertaald, hou je hoop niet op. |
De 22ste had ik in Brazilie een heel verhaal klaar Willem, dat ik hooploos was en ongebonden, ja zelfs watervlug maar voor ik het kon posten viel de verbinding weg.
Ja, ik heb in Brazilie toch diarhee gehad, wel als laatste van de groep en maar 2 dagen maar toch echt tropendiarhee met de bijbehorende steken in mijn maag/buik. Alle anderen gaan dan cola drinken (echt een hype) maar ik deed het goed op paracetamol met caffeine.
Ik had 2 spa-flesjes met AEM bij me waarvan ik een slokje nam voor de maaltijden. Dan had ik ook een fles balance olie mee maar die is bijna ongebruikt weer mee terug gegaan.
Wat ik gemist heb is mijn completa. Ik weet dat het niet scd-legaal is maar er zit geen lactose in en ik reageer er goed op. Er is daar alleen gewone melk voor de koffie en ik had niet genoeg kerutabs tabletten bij mij. En een dag geen koffie en ik barst van de koppijn.
In het vliegtuig had ik wel last van dikke enkels maar gelukkig geen darmkolieken zoals bij vroegere vluchten.
Ik heb heel veel gezien en genoten maar als ik Natal en Fortalese met elkaar vergelijk is Fortalese (Ceare) mooier.
Met de rondreis waren we met z'n achten en in veel hotels de enige gasten. Het was voor Brazilie buiten het seizoen en er waren minder toeristen uit europa i v m voetbal.
Met Pasen zijn er openluchtpassiespelen (en voor onze rondreis was in dat hotel geboekt) waar tempels en paleizen voor zijn gebouwd. Wij zouden eten in het huis van de waterdrager waar het laatste avondmaal had plaats gevonden. Nu had ik voor de reis het boek "Volgens Maria Magdalena" gelezen en ik zat helemaal in het verhaal. Prachtig boek als je de bijbel (en de Joden) vrouwonvriendelijk vindt. Daardoor was mijn verwachting te hoog gespannen en doordat het regende aten we bij het zwembad. Wel hadden we toga's en tunieken aan.
Oeps, ik maak het weer veel te laat, groetjes,
Jeanette
O ja, Carel, dat em-x forum is nou niet direct een druk bezochte site. En dat stukje van Willem wat jij aanhaalt is de eerste van 8 pagina's over het onderwerp AEM. Ik weet niet wie de meeste kennis heeft over dit onderwerp maar Willem geeft wel antwoorden. |
|
| Naar boven |
|
 |
Paula
|
Geplaatst: Ma Jul 19, 2004 11:06 am Onderwerp: |
|
|
Hoi Jeanette,
Ik ben weer terug van vakantie en ik zal je even vertellen hoe het mij met de AEM is afgegaan. Ik ging op vakantie met nog steeds een dikke onderbuik. Voor iedere maaltijd nam ik een slokje AEM, maar mijn buik werd er niet beter van. Op een gegeven moment had ik helemaal geen hongergevoel meer en heb ik 2 dagen niets gegeten. Toen voelde ik me iets beter en kreeg ik voor het eerst het gevoel dat mijn dikke onderbuik volledig komt door verstopping. Het eerste wat ik deed toen ik thuiskwam was laxeer middelen nemen en toen was mijn buik dus weer helemaal plat. Nu blijkt dat ik hier al sinds mijn geboorte last van heb en daardoor ook af en toe diarree aanvallen heb, om alles weer kwijt te kunnen. Nu word ik getest op voedselallergieen, om te kijken of deze hiermee samenhangen. Ik ben benieuwd, maar ik heb in ieder geval het idee dat ik nu op het goede spoor zit...
Groetjes, Paula |
|
| Naar boven |
|
 |
Jeanette
|
Geplaatst: Ma Sep 06, 2004 4:01 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Willem,
Deze vraag
| Quote: | Geplaatst: Za Sep 04, 2004 7:27 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Hoi iedereen, wie weet hoe candida reageert op de AEM? Ik heb nu hardere ontlasting maar het gaat nu niet meer vanzelf dus ik zit nog lang op de wc. Wel iedere dag
Groetjes,
Jeanette
|
heb ik ergens anders op het forum gezet. In de hoop dat jij op dit draadje geaboneerd bent zet ik het nu hier. Mijn ontlasting is door het lab onderzocht en ik heb wel candida (en wie niet) maar net niet in een gevaarlijke hoeveelheid.
Ben jij nog door gegaan met AEM Paula? Ik ben benieuwd naar jou test uitslagen.
Groetjes,
Jeanette |
|
| Naar boven |
|
 |
Paula
|
Geplaatst: Ma Sep 06, 2004 5:57 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Jeanette,
Nee, ik ben gestopt met AEM. Ik ging me steeds slechter voelen. Een voedselallergie bleek het niet te zijn, maar wel een volledig verstopte dikke darm. Ik zit nu dus aan allerlei laxeermiddelen en ben weer een beetje 'normaal' aan het eten, want ik ging me er psychisch ook niet echt vrolijker van voelen. Nu heb ik wel het idee dat ik op de goede weg ben, alleen is het volgens mij een erg lange weg.
Groetjes, Paula |
|
| Naar boven |
|
 |
McBridges
|
Geplaatst: Di Sep 21, 2004 9:50 am Onderwerp: |
|
|
Hallo allemaal,
Heeft iemand eigenlijk enig idee tot welke familie de bacteriëen/micro organismen behoren?? (Willem misschien ).
Ik gebruik het nog steeds, 1 Ã 2 maal daags, en het bevalt best. Het is moeilijk te zegen in hoeverre het anders zou zijn als ik het niet zou gebruiken, maar gevoelsmatig denk ik dat de AEM wel degelijk een toegevoegde waarde heeft.
Groet,
McBridges |
|
| Naar boven |
|
 |
Jeanette
|
Geplaatst: Di Sep 21, 2004 12:05 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Op het AEM- forum wordt erg weinig aan antwoord geven gedaan.
Ik heb trouwens nu een fles instaan met honing als fermentatiesuiker. Het ziet er erg licht uit maar begint nu toch te schuimen. Niet dat ik iets tegen melasse heb maar als je 80cc EM-1 en 120 cc melasse gebruikt is die laatste eerder op en ik kon het in de winkel niet vinden. Over anderhalve maand bestel ik 2 flessen melasse en 1 fles EM-1
Groetjes,
Jeanette |
|
| Naar boven |
|
 |
Jeanette
|
Geplaatst: Za Sep 25, 2004 8:16 am Onderwerp: |
|
|
Nou MCBridges, niemand antwoord. Ook niet op het EM-forum. Dit is wat ik op hun site erover vond.
| Quote: | In EM zijn vijf groepen van micro-organismen verenigd en wel: melkzuurbacteriën, gisten, actinomyceten, schimmels en fotosynthetiserende bacteriën. Van al deze groepen zijn er samen meer dan 80 species in het vloeibare medium aanwezig.
Hier uit is inmiddels een universele technologie ontstaan welke in land- tuinbouw, hobby tuin, milieu en water bescherming, huishouden en medische gezondheid in gezet wordt. Zo brengt een nieuwe technologie een belangrijke Revolutie op meerdere, schijnbaar verschillende, gebieden teweeg.
In de land-en tuinbouw beïnvloedt de em-technologie de microbiële werking zodat de opbouwende fermentdatieve micro-organismen de bodem- vruchtbaarheid, gewasopbrengst en kwaliteit sterk verbeterd. Verrotting treedt bijna niet meer op, waardoor er geen energie verlies meer optreedt.
|
Verder stond er nog...
| Quote: | Micro-organismen kun je in drie groepen verdelen:
- De dominante positieve, nuttige, opbouwende, fermentdatieve, ziekte onderdrukkende.
- De dominante negatieve, afbraak, rotting en ziekte verwekkende.
- De opportunisten welke een dominante groep volgt.
Zowel de positieve als de negatieve dominante groep zijn ongeveer 5 tot 10% van alle micro-organismen. De opportunisten zijn ongeveer 80 %. Het is dus zaak om de positieve micro-organismen dominant te maken waardoor het hele klimaat verandert. Zonder dat je de negatieven hoeft te bestrijden.
Met EM-technologie maak je de positieve micro-organismen dominant waardoor de opportunisten ook positief gaan meewerken. EM zorgt voor een Evenwichtig Milieu waardoor de natuurlijke immuniteit wordt versterkt.
|
Zo'n stelling werkt op meerdere aspecten van de samenleving geloof ik. Die oppotunisten zijn dan de zwijgende meerderheid. Toch denk ik dat ik baat heb bij mijn AEM en ik ga mijn honing-AEM de komende weken nuttigen. Ik heb er een urine teststrookje ingehouden (aan andere kan ik niet komen) en de ph is zuur <5 en er zit nog veel suiker in.
Ik ga mijn koffers pakken voor nog een weekje zon. Ik waag het er op met de Turkse yoghurt, kerutabs (lactase) en een halve liter AEM.
Groetjes,
Jeanette |
|
| Naar boven |
|
 |
Paulina (1955 - 2007)
Geregistreerd op: 23-10-2003 Berichten: 2900 Woonplaats: Marrum (friesland)
|
Geplaatst: Za Sep 25, 2004 9:28 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Jeanette,
Heel veel plezier daar, hopelijk heb je lekker weer!
Groetjes van Paulina  |
|
| Naar boven |
|
 |
Jeanette
|
Geplaatst: Zo Nov 07, 2004 1:13 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi AEMmers,
Even een up date over mijn AEM. Zoals ik gepost had heb ik een paar maal mijn AEM met honig gemaakt i.p.v. met melasse. Nu heb ik om niet weer tekort te komen 2 flessen melasse besteld.
Dit was mijn vraag aan Carel
| Quote: | Ik ben door mijn melasse heen maar heb nog genoeg EM-1 Ik heb nu een fles laten fermenteren met honing. Heeft iemand van het EM centrum enig idee of dit nu nog dezelfde werking heeft? Al was het maar voor 50 % dan neem ik wel 2 x zoveel in. Het smaakt in ieder geval wel veel lekkerder.
|
Het antwoord was
| Quote: | Het fermenteren van EM1 kan met verschillende suikerhoudende middelen zoals rietsuiker melasse en honing.
Het geen u en de mensen in Amerika doen om EM-A geactiveerde EM gebruiken voor inname wordt niet ondersteund door EMRO en ook niet door ons. EM1 is van constante kwaliteit en AEM is erg wisselend.
Dat mensen veel baat hebben bij EM is duidelijk maar dan spreken we van EM1.
Het staat een ieder vrij om verschillende brouwsels te maken. Let wel heel goed op hoe ze gemaakt worden en onder welke omstandigheden.
Met vriendelijke groet,
Carel Heebink
EMCentrum
|
Dit benadrukt nog eens dat het EM-Centrum er niet achter staat wat wij er mee doen. Maar aangezien ik er heel veel baat bij heb zal ik het blijven maken.
Wie heeft er ook EM-X gefermenteerd met (biologische)honing? Ik vond het veel lekkerder en het werd koolzuurhoudend. Bijna frisdrank. Ik denk er over om het nu per halve liter te maken met honing en niet meer in de koelkast te zetten. Dan heb ik wel bijna 2 liter melasse over maar daar kom ik wel overheen. Wie heeft het ook met honing gemaakt?
Sinds augustus heb ik weer meer last van mijn spieren en nu vooral in de nek en van mijn rechterschouder. Daar waar de power plate mij voor de benen zo geholpen heeft helpt het voor mijn nek maar half zo goed. En Turkije was minder als ik gehoopt had, er stond een stevige wind en het water was maar 22 graden. Wel heb ik mij lekker uitgeleefd in de Haman maar toch kwam ik met meer spierpijn terug dan ik heen ging. Maar ik werk nog al kost het moeite.
Groetjes maar weer van
Jeanette |
|
| Naar boven |
|
 |
|