Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

bekend met AEM?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Handige Tips
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paulina (1955 - 2007)

BerichtGeplaatst: Zo Feb 29, 2004 9:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jeanette,

Ik heb het nog niet besteld, ik wil even horen of het klopt dat die kleine hetzelfde is als die grote, dan zijn inderdaad de kosten om het uit te proberen niet zo hoog.

Van die bioprotect-card heb ik echt geen flauw idee of het helpt, ik voel me er niet onprettig bij of zo en het lijkt of je wat helderder bent, maar ik draag hem dus in mijn broekzak, want in mijn schoen is geen optie (ortopedisch schoeisel), ook onder mijn laken is een strijd, want ik voel helaas de kaart of hij zwerft door het bed heen, ik leg hem dus maar op mijn kastje.
Vandaar dat ik dus ook vroeg of het misschien mogelijk was dat die grote bio-protect het hele huis beschermd en dan hoef je je daar dus geen zorgen over te maken. Helaas nog geen reactie gehad!

De AEM klinkt zeer veel belovend, voor mijn gevoel zijn alle beetjes welkom, want ik wil dolgraag van de imuran af! En zelf uittesten is en blijft de beste manier.

Groetjes van Paulina Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Willem

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 01, 2004 9:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Pauline,

De kleine fles bevat inderdaad volgens de site ook gewoon EM-1 en gezien de prijs per liter moet dit ook kunnen. Toen ik met AEM begon hadden ze alleen literflessen en jerrycans.
Een kleine verpakking is denk ik een hele goede manier om te beginnen. Dit zou denk ik genoeg moeten zijn voor een kleine twee maanden. Gezien de snelle levering van EM-1 is dit misschien verstandiger als een liter fles. Dit was eigenlijk niet bij me opgekomen. Bedankt voor je reactie.

Groetjes

Willem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Paulina (1955 - 2007)

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 01, 2004 2:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Willem,

Ik ga me er dus ook aan wagen, ik hoor al zoveel van jullie dat mijn nieuwsgierigheid best groot is.

We houden ons op de hoogte nietwaar!

Groetjes van Paulina Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
McBridges

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2004 3:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Allemaal,

Willem, of iemand anders, weten jullie misschien het verschil tussen de
EM-1 en Kombucha-thee??
Wat het doet voor het menselijk lichaam lijkt het aardig hetzelfde Smile , wat natuurlijk nooit kwaad kan, alleen is er makkelijker aan Kombucha te komen denk ik.

Wat is verder precies het verschil tussen de EM-1 (wat best schappelijk is zoals Paulina al zegt voor zijn 7,50 euro) en de EM-X drank (72,95 voor een 1/2 liter Shocked Shocked, minder schappelijk vind ik persoonlijk ).

McBridges
Naar boven
Willem

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2004 5:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook hallo allemaal,

Even in het kort:
Mark, de staafjes zijn vandaag met de post gegaan. Ik hoop dat ze morgen aankomen.
Paulina, als je wil stuur ik jouw ook wat pH staafjes toe, is naar mijn mening niet nodig, maar voor de zekerheid misschien wel handig.

McBridges; naar mijn mening is er weinig bekend over Kombucha, AEM, EMX en alle vergelijkbare producten, waaronder ook yoghurt.
Er zijn een heel aantal van dit soort wondermiddelen te verkrijgen, sommige wat beter als anderen. Zelf verdeel ik ze in drie soorten.

Het eerste soort, hierbij neem je een levend iets, als de kombuchazwam, of bijvoorbeeld kefirplantje en stopt dit in een voedingsbron. Het levende zet vervolgens de voeding om in iets anders en zal mogelijk nog groeien ook. Hetgene wat vervolgens genuttigd wordt is een ?restproduct?.

Het tweede soort doet dit ook, maar hierbij wordt het levende ook genuttigd en heeft meestal een eigen werking in het darmkanaal of in de rest van het lichaam.

Het derde is gelijk aan het aan het tweede, alleen hierbij is het levende inmiddels al dood gegaan of dood gemaakt.

Kombucha en Kefir bestaan dus uit een restproduct welke gunstige werkingen in het lichaam heeft.
Yoghurt en AEM behoren tot de 2e catagorie, alleen bij yoghurt is het restproduct naar mijn mening veel minder goed als bij kefir en kombucha.
EM-X is een versimpelde versie van AEM waarbij het levende deel niet meer is. Hiertoe is het veel controleerbaarder, langer houdbaar en zelfs gewoon een frisdrank te noemen.
De schimmels, bacteriën en gisten in AEM lusten bijna alles, daarom is het ook uitstekend te gebruiken als compostversneller. In de darmen bevorderd dit dus afbraak van voedingsstoffen en verminderd hiermee de oorzaak van Crohn. Iemand die toevallig de perfecte darmen heeft, heeft alleen de voordelen van de restproducten van AEM.

Alle restproducten hebben een enorm ingewikkelde structuur welke de komende tijd niet door de reguliere wetenschap onderzocht zal worden. Misschien is Kombucha wel veel beter voor het bloed als alle anderen, maar een ontstoken darm geeft dermate veel zuur dat de patiënt evengoed niet gezond wordt. Hiertoe vind ik AEM voor een Crohn patiënt een beter alternatief.
De verkrijgbaarheid van EM-1 en de bijbehorende mallasse is nu gewoon goed. Direct bestellen vanuit de luie stoel en in no-time wordt het thuis bezorgt.
Over de prijs van EM-X kan ik weinig zeggen. Het spul komt helemaal uit Japan en er is erg veel onderzoek voor nodig geweest voor het eindelijk werd vrijgegeven voor menselijke consumptie.

Ik hoop dat ik evengoed een duidelijk verhaal heb. Als dit niet zo is, of als jij iets anders van mening bent, laat dit dan nog even weten.

Groetjes

Willem
Naar boven
McBridges

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 03, 2004 7:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Willem,

Wordt een interessant schrijven zo. Zelf ben ik namelijk een aardige Kombucha-fanaat Cool , maar altijd op zoek om het leven nog gezonder te maken.
Waar het me met name om gaat is of de EM-X of EM-1 goed bruikbaar is naast de Kombucha-thee. Heeft dit hetzelfde effect, dan hou ik het mooi bij de Kombuchathee omdat dit langer houdbaar en goedkoper is.

Jouw onderverdeling in 3 soorten kan ik volgen, alleen valt Kombucha niet onder de 1e soort die jij beschrijft. Het levende ding, de zwam is namelijk niet pertinent nodig om een Kombuchadrank te maken. Het "restprodukt" wat ontstaat aan het eind van een fermentatieperiode is eigenlijk een "levende" drank. Daarom vormt er zich namelijk soms ook een klein zwammetje in de hals van de fles.
Of dit nu onder de 4e soort moet vallen weet ik zo niet Wink

Willem, jij gaf ook aan dat jij met de EM-1 afweek van de handleiding in een eerdere posting. Wat heeft dat precies voor gevolgen?

Wat ik zo las over de EM-X is dat het ook direct effect zou hebben op het bloed en lichaam (?), en de EM-1 op de darmen. Zelf gaf men daar ook al aan dat vele ziektes beginnen in de darmen.
Is hier dan een conclusie te verbinden naar jouw mening dat de Em-X ook overbodig zou zijn, dit omdat de EM-1 in principe het euvel bij de oorsprong aanpakt? Of is dit te makkelijk gedacht.

Tot zover maar weer even,

groet,

McBridges

p.s nog even over "de ontstoken darm die dermate veel zuur afgeeft". Het is namelijk zo dat ondanks dat Kombucha een zure drank is het een alkalisch effect heeft op het lichaam. Ik weet niet of je dat precies bedoelde met jouw opmerking?
Naar boven
Willem

BerichtGeplaatst: Do Mrt 04, 2004 9:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Kombucha-fanaat.

Blijkbaar is mijn onderverdeling in drie groepen dus helemaal duidelijk.
Wat mij van de Kombucha zwam verteld is, is dat dit een schimmelvorm is welke zwammen produceerd en een bepaalde bacteriesoort kan onderhouden. De bacterie zou wel in het 'restproduct' voorkomen en maakt hier dus ook onderdeel van uit (heb dit gemakshalve niet vermeld). De schimmel zelf zou zich zoals ik het altijd begrepen heb niet in het aftreksel begeven. Zoals je begrijpt komt dit niet overeen met de vorming van een zwam in de flessehals. Dit kan drie dingen inhouden: Je loopt me gewoon ontzettend in de maling te nemen, ik heb de goede uitleg gewoon helemaal verkeerd begrepen of het is me anders voorgeschoteld dan het werkelijk is. Ik houd het op het laatste.
Met dit uitgangspunt klopt mijn vorige statement niet helemaal Embarassed

Het recept van EM1 wordt bepaald door de fabrikant. Het recept voor AEM geeft een verschil in de bacteriedichtheid per soort. De laatste keer dat ik het hier met iemand over had die er echt verstand van had zei deze mij dat ik maar wat aan moest rommelen. Deed hij ook. Klinkt niet erg onderbouwd of wetenschappelijk, maar hier kies ik ook niet meer voor. Ik kies voor mezelf, ik kies voor leven. Dat dit moet met de ziekte van Crohn vindt ik niet erg, het hoort nu bij mij, heeft mijn mening en kijk op zaken ontzettend veranderd en ik ben ook gelukkig met deze veranderingen. Zolang het ieder jaar beter met mij gaat en ik mij gelukkiger voel, zie ik geen reden om me aan teveel recepten en dieeten vast te knopen. En het belangrijkste, wat is het alternatief als dan door te leven met crohn?

Het restproduct van AEM zit vol met o.a. antioxidanten en is erg zuur. Dit zuur heeft geen nadelige gevolgen op de darmwand en op de zuurtegraad van het bloed. Met de "ontstoken darm die ... zuur afgeeft " uit de vorige posting doel ik op de omzetting van voedingsstoffen naar zuren binnen de darmen en hiermee naar de directe oorzaak van Crohn. Dit had dus geen enkele betrekking op de zuurtegraad van kombucha.

Mijn mening over EM-X is dat dit een goedkope variant van AEM is. Hiermee doel ik niet op de prijs maar op de werking. AEM heeft het vermogen om de darmflora te reguleren. Daarnaast heeft het volgens mij ook nog de positieve eigenschappen van EM-X. Hiermee wil ik niet zeggen dat EM-X niet geweldig is, alleen dat ik kies voor AEM.

Naar mijn mening heeft AEM een breder effect als kombucha, maar dit is allemaal theoretisch. Zoals je wellicht uit mijn berichtjes kunt halen heb ik meestal een duideljike en uitgesproken mening, waarvan ik pas afwijk als hier een hele duidelijke reden voor is, hiertoe heb ik een oneerzaam voorstel: Ik stuur jouw een fles AEM op, en jij mij een fles Kombucha. Kunnen twee sceptici dit samen uitproberen en een onderbouwde mening vormen. Als het je wat lijkt zet ik een fles in de week voor je.

Groetjes

Willem
Naar boven
McBridges

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 05, 2004 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha die Willem en allen,

Een oneerzaam voorstel................. Embarassed .............ik ben al getrouwd hoor Very Happy
Maar uitermate goed idee, alleen lijkt het me wel moeilijk om er een onderbouwde mening over neer te zetten, aangezien jij al een heel eind op weg bent naar een goede gezondheid, en ik idem dito.
Dus in hoeverre het uitproberen iets teweeg zal brengen zal moeilijk in te schatten zijn. Het enige zal zijn de ontgiftingsverschijnselen waar over geschreven wordt (alleen jij had die niet van de EM-1 en ik niet van de Kombucha Rolling Eyes ).

Desalniettemin moeten we het zeker doen aangezien dit net een iets andere benadering kan zijn of een net andere goede bacterië voor je lichaam die zijn nuttige werk kan gaan doen.
Als je wilt doe ik er een zwam bij en meteen wat verse groene thee, dit tezamen met een 2-litercan Kombucha geeft je voldoende om te proberen en om te kweken als je wilt.

Ook een overeenkomst tussen de KT (Kombucha-thee) en de EM-1 vind ik dat juist de commerciële versie van beide, duurder is maar ook "dood/minder actief".
Zou dit nu puur een commerciële belang zijn denk je Question Ik denk van wel, zou je namelijk "levend" organisme verpakken is het minder lang houdbaar, vatbaarder voor eventuele foutjes in het gisting/fermentatieproces.

In welk opzicht denk je dat de AEM een breder effect heeft als Kombucha?

Vaak is wanneer men met de Kombucha begint een verbeterde stoelgang ook merkbaar, oftewel heeft het een positief effect op de darmen.

Hieronder nog de aanwezige bestanddelen van Kombucha op een rijtje, hou me ten goede, ik ben geen chemicus, het is puur ter vergelijking met evt info die jij hebt van de EM-1. Juist de verschillen kunnen van belang zijn omdat dat juist de extra's kunnen zijn waar men belang bij kan hebben.

Combination of yeasts and bacteria:
Acetobacter xylinum, Saccharomyces yeast, B1(thiamine) B2 (riboflavin), B3 (niacin), B5 (Pantothenic acid), B6 (pyridoxine ), B15 (pangamic acid), Biotin (Folic Acid), Choline, Inositol, PABA (para-amino benzoic acid) , RNA (ribonucleic acid). Acetamidophenol, Acetic acid, Acetoacetic, acid, Benzoic acid, 2-amino-, 3-phenyl-2-propenyl ester Benzonitrile, 4-hydroxy-2(4H)-Benzofuranone, 5,6,7,7 a-tetrahydro-4,4,7 a-trimethyl-2,6-Bis(t-butyl) -4-(dimethylbenzyl) phenol Butanoic acid, 3-methyl 1-Butanol, 3-methyl- 2-t-Butyl-4-(dimethylbenzyl) phenol, Caffeine, Citric acid, Cyanocobalamin (B-12), Decanoic acid, D-Ribo-hexos, 2,6-dideoxy-3-0-methyl-, 2,3-Dihydro-1-methylindene, 2,5 Diketo-gluconic acid, thyl Acetate Fructose, d-Gluconic acid, Glucose, Hexanoic acid, (1H)Imidazo[2,1-f]purine-2,4(3H,8H)-dione, 8-ethyl-1-methyl-7-phenyl- Itaconic acid, 2-Keto-gluconic acid, 5-Keto-gluconic acid, 2-Keto -3-deoxy-gluconic acid, Lactic acid, 5-Methoxy-1- (3-methoxy-4-methylphenyl) -1,3,3,6- tetramethylindan, Malic Acid, Niacinamide, and Approximately 40 other acid esters in trace amounts

Waar in Nederland woon je ergens Willem? Ik zit in het midden maar moet voor mijn werk dagelijks richting Schiphol. Misschien kunnen we de verzendkosten besparen en iets afspreken.

Ik hoor graag van je Wink

McBridges
Naar boven
Willem

BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2004 8:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Al getrouwd, verdorie!

Als ik zelf de Kombucha moet kweken, dan kom jij er ook niet zo makkelijk vanaf. Als je wil zal ik je genoeg EM-1 en Mallasse geven voor +/- 2 maanden, mag jij het lekker ook zelf doen!

Wat betreft commerciele belang in zijn algemeenheid, denk ik dat bijvoorbeeld kanker in een niet tever gevorderd stadium probleemloos te genezen is, maar dit 'kost' de medische wetenschap dermate veel dat dit commercieel niet haalbaar is. Denk hierbij ook aan de werkloosheid in de sector. Zolang wij nog zo dom zijn als een koe, door niet in te zien dat de medische wetenschap alleen commercieel is en het NIET goed met ons voor heeft, mogen ze ons uitmelken ook, maar dat is een ander verhaal.
Als toevallig een fabrikant ipv een redbull variant een kombucha drank gaat maken en dit duur verkopen, hebben ze mijn zegen, de kombucha frisdrank is volgens mij niet veel duurder en zeker niet ongezonder.

Ik denk dat AEM meer gisten, bacteriegroepen en schimmelsoorten bevat dan kombucha, aangezien AEM alles van spiritus tot aardappelen verteerd. Zoals al vermeld is AEM ook een geweldige compost versneller. Het schijnt ook de maden redelijk uit de groene bak te kunnen houden, mits het goed door het afval verdeeld is. AEM wordt gebruikt als insectenwering bij tuinbouw en akkerbouw, doordat het de voeding van deze insecten nuttigd. Dit geeft aan dat mijn vriendjes niet kieskeurig zijn. Ze helpen alles te verteren en eten gezellig mee (Ik eet nooit alleen Very Happy )

De ingredienten van AEM zijn voor zover ik we maar één keer onderzocht. Toen bleek dat alles een grote leugen was en dat er bijna geen bacterie of gist in zat. Schimmels konden ze volgens mij al helemaal niet vinden. Ik zag hier wel de humor van in. Mr. Green
Al blijkt het gewoon kraanwater te zijn, zal mij een zorg zijn. Het helpt. Daar gaat het om.

Komende zomer ga ik naar een subtropische bestemming en ga hiervoor binnenkort mijn inentingen halen in Amsterdam. Dit zal ik na het werk doen, hierdoor ben ik om ca 17.30 in Amsterdam. Lijkt dit je wat, mail me dan even, ben namelijk erg acherdochtig en op mijn privacy gesteld.
Als we geen tijd kunnen vinden dat we beiden al in Amsterdam zijn, wegen de autokosten niet op tegen de verzendkosten.
Oja, zondag ga ik naar de Bijenkorf (dus ook in Amsterdam)

Sorry dat ik wat terughouden ben met het delen van privegegevens, maar ik heb hier redenen voor welke ik ook prive houd...
Naar boven
McBridges

BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2004 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi maar weer,

Wat betreft dat commerciële belang staan we op één lijn Willem, want welk pharmeceut zit nu te wachten op (o.a.) een volksdrank als Kombucha die je kan behoeden voor veel lastige "kwaaltjes". Volgens de geschiedschrijving is dit ook de reden waarom de russen dit toentertijd in de "doofpot" hebben gestopt omdat men zich schaamde voor zoiets simpels ten opzichte van de westerse en amerikaanse technologie.

Helaas is de Kombucha-frisdrank (0,25 cl) ook nog behoorlijk prijzig bij de AH, ik dacht 2,35 euro. Voor een liter in de reformzaak vraagt men al vaak de belachelijke prijs van zo'n 9 euro.
Dit staat me ook totaal tegen in de Kombucha-hype zoals sommigen het willen verkopen, het is géén wondermiddel, maar wel een goede ruggesteun die het lichaam in staat stelt om zichzelf te herstellen/genezen. Dat het menselijk lichaam dat kan ben ik van overtuigd.

Wat betreft de hoeveelheid gisten etc. durf ik het niet te zeggen aangezien ik de EM-1 (nog) niet ken, wat ik wel weet van de Kombucha is dat je er toch aardig mee moet "oppassen", aangezien het bewaren van Kombucha in niet-zuurbestendig plastic gevaar op kan leveren aangezien de zuurgraad een reactie daar mee aan kan gaan. Zo ook eventueel de bekende roestige spijker, of moeilijk te verwijderen vlekken. Maar je hebt gelijk, dit zal de zuurgraad zijn < 3 Ph.

Quote:
Het schijnt ook de maden redelijk uit de groene bak te kunnen houden, mits het goed door het afval verdeeld is. AEM wordt gebruikt als insectenwering bij tuinbouw en akkerbouw, doordat het de voeding van deze insecten nuttigd. Dit geeft aan dat mijn vriendjes niet kieskeurig zijn

En dat moet ik gaan drinken Shocked Shocked Shocked , maar ach, eigenlijk zo'n levend Kombucha-drankje ziet er voor sommigen ook aardig shocking uit (vooral als ze de zwam zien), dus zal het wel meevallen Rolling Eyes

Helemaal mee eens wat je zegt over "kraanwater", Kombucha wordt ook vaak als placebo genoemd.....................big deal, dan is het wel een SUPER-placebo. Daarnaast is het ook op dieren toegepast (nog steeds), en die neem je niet in de maling lijkt me.

Wat betreft de privacy......geen probleem. We doen het gewoon via de post, wordt anders toch misschien te omslachtig.
Stuur even je adres-gegevens naar mijn hotmail, dan doe ik het maandag of dinsdag meteen op de bus. Niet schrikken als je het openmaakt, het is geen aliën, hoewel de "link" met "the Blob" van Steve McQueen regelmatig gemaakt wordt Wink

McBridges
Naar boven
Willem

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2004 8:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heb mijn adres verstuurd per mail.
Wat betreft het in de doofpot stoppen van de kombucha kan ik je nog helemaal volgen, maar dat je de kombucha drank behoorlijk prijzig vind? Nou, de laatste echt goede fles wijn welke ik geconsumeerd heb was meer dan ? 20,- per 0.75 liter. Als iemand dit toch lekker vindt, en het geld er voor over heeft, al vragen ze er ?1.000,- per kopje voor. Het blijft toch zo dat je het beter zelf kunt maken.
Wat betreft het 'wondermiddel', ik denk dat er geen wondermiddelen bestaan. Iets kan ons eigen helend vemogen ondersteunen of ontwrichten. Misschien ondersteund Kombucha dit wel, AEM volgens mij niet. EAM haalt wel iets weg wat het (bij de ziekte van Crohn) ontwricht. Hierdoor zijn we weer in staat om ons zelf te genezen.
Hier gaat het ook fout binnen de geneeskunde; er wordt wel wat aan de ziekte gedaan, en goed ook, maar ons helend vermogen wordt gelijktijdig met de ziekte uitgeschakeld, met als gevolg dat men weer ziek wordt, of ziek blijft.

Om toch nog even op maden en andere paracieten terug te komen. Doordat AEM de voedinigsbron wegneemt zul je dus juist minder last hebben van deze gezellige beestjes. AEM wordt ook in de veehouderij grootschalig toegepast. Stelt dit je weer gerust?

Groetjes
Willem
Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2004 2:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ik ben heel erg benieuwd hoe het jou gaat bevallen Paulina. Zijn er nog meer forummers die met EM-1 en melasse aan de gang gaan?

Ik heb de ph van mijn urine gemeten en die was +/- 7, zegt dat iemand iets?

Sinds november is de 13de kilo die ik kwijt was aan het jojo-en, maar ik kon ook mijn riem 3 gaatjes strakker doen. Nu heb ik vaak weer een gaatje minder wat betekend dat mijn darmen dus voller zitten. Dus Willem, ik zou daar graag jou 'vriendjes' op loslaten. Ik heb nog maar 5 tanden en 1 kies (waarop 2 bruggen) dus als het de mondholte ontstekingsvrij houdt is dat zoiets als de hondersduizend winnen voor mij want ik wordt panisch bij het idee een brug kwijt te raken. Ook heb ik nu iedere keer als mijn darmklachten toenemen een schuldgevoel omdat ik iets fout gegeten moet hebben. Wil ik 100 % zuiver het sc-dieet houden dan moet ik mij opsluiten in mijn eigen keuken.

Nog maar een paar maanden en de verwarming staat niet meer dag en nacht aan, hoe ga jij dan AEM kweken Willem?

Ben benieuwd, groetjes,
Jeanette
Naar boven
Willem

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2004 5:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Jaenette,

De pH waarde van het bloed behoord ideaal tussen de 6.4 en de 6.8 te zitten. Iemand die veel suiker eet zit hier absoluut onder. Dit houd dus in dat het grootste deel van de nederlanders hier onder zit.
Een te hoog pH waarde zorgt er o.a. voor dat je bepaalde mineralen niet meer op kunt nemen. Bij jouw zou ik me voorlopig nog geen zorgen maken.

Wat betreft het kweken van AEM:
De ideale temp licht volgens mij op +/- 40 graden. Dan hoeft het maar een dag of twee dagen te staan. Bij lagere temperaturen duurt het langer, maar krijg je het zelfde resultaat.
Het schijnt te werken van 5 tot 80 graden. Ik houd het tussen 20 en 50 graden.
Wat betreft de tandproblemen heb ik geen ervaring met AEM. Ik ken wel de theorie, maar niet de praktijk. Ik kan je de Philips Sonicare wel van harte aanbevelen.
Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2004 8:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Willem,
Bedankt voor je vlotte antwoord. Ik heb het zojuist besteld en ik denk dat ik genoeg te eten heb voor jou (en straks ook mijn) vriendjes.

Hoeveel cc van de AEM neem jij 2 x per dag? En wat denk jij, zou je het in een spray kunnen doen en na het eten er wat van in je mond kunnen sprayen? En eventueel op de voeten? Of is dat alleen voor dat dode dure spul. O, ik heb net een nieuwe tandenborstel dus die moet nog een tijdje mee.

Is de ph waarde van het bloed en de urine gelijk? Dan zou ik wel goed zitten hè. Toch is mijn minerale evenwicht niet goed want ik barst s'nachts van de kuitkramp. Afgelopen nacht was helemaal verschrikkelijk maar dat zou kunnen liggen aan het eten (en drinken) van zaterdag. Ten eerste gingen we met de kleinkinderen naar MC Donalds en daar heb ik het beleg uit een triplecheeseburger gegeten. s'Avonds gourmetten en dan neem je veel meer vlees dan anders en ik heb bijna een hele fles wijn leeg gekregen. Embarassed Dus al eet ik niets van het brood en geen slaatje, ik krijg toch van het gehakt en de sausen de verkeerde koolhydraten binnen.
Groetjes,
Jeanette
Naar boven
Willem

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2004 12:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha die Jaenette,

Toch leuk dat aan de tandenborstel dacht.
Zoals al verteld heb ik geen praktische ervaring met AEM voor mondproblemen of uitwendig gebruik, maar in de theorie moet het bij mondproblemen zeker werken. Gezien de zuurtegraad vraag ik me af of het verstandiger en lekkerder is om het te verdunnen.
Wat betreft de voeten zou ik zeggen, probeer het!
Gezien de zuurtegraad is het mogelijk dat een hele lichte irritatie optreden in de vorm van iets rodere huid. Als dit al voorkomt, wat ik onwaarshijnlijk acht, zal dit waarschijnlijk van korte duur zijn.

De pH waarde van het bloed beschouw ik zelf als niet interesant, net als de bloedsuikerspiegel. Dit omdat deze te veel fluctueren. De pH waarde kun je meten in de urine en in het speeksel mits er de afgelopen twee uur niet gegeten of gedronken is. Als je het meet, let dan eens op de verschillen tussen 's ochtends 's middags en 's avonds. Hier zullen waarschijnlijk al redelijke verschillen in zitten. De waarde in het bloed varieerd van minuut tot minuut.

Vlees ligt zwaar op de maak en doet er lang over om verteerd te worden. Bij mij is alles in de dunne darm redelijk in orde. Ik moet er voor zorgen dat hier het meeste verteerd is. Als ik vlees goed kauw en niet teveel tegelijk eet kan ik behoorlijk wat wegstoppen. Varkensvlees reageer ik slecht op, rundvlees gaat goet, gevogelte (kip / kalkoen etc) gaat geweldig.

Bij een redelijke hoeveelheid word alcohol omgezet in mierezuur wat alles licht beschadigd, zwakke plekken zijn het eerst te voelen. Veel mensen krijgen hierdoor last van spierpijnen (zacht weefsel).

In een frikandel zit ca 10 % vlees. De rest is voornamelijk granen en zetmeel. Zijn de hamburgers bij de grote M echt 100 % rundvlees?
Kipsaté bij albert heijn ziet er uit als 100% kip maar is slechts 74% kip. In de kip zit ook varken. Gehaktballen zitten ook vol verkeerde koolhydraten.

Wat betreft de hoeveelheid AEM per dag: pak een beker, kijk naar de bodem, tap hier 1.5 cm AEM in en vul aan met vruchtensap (ik gebruik appel mango). Als iemand vruchtensuikers slecht verdraagd, laat het mengsel dan nog een kwartiertje staan.
Vergeet een exacte verhouding, twijvel nooit of je het wel goed doet. Het kan niet fout (het ergste wat kan gebeuren is dat het vies is)

Natuurlijk is een goede gezondheid belangrijk, het ondersteun immers de kwaliteit van ons leven. Dit is ook gelijk de enige reden dat het belangrijk is. Leven, daar gaat het om, leef niet voor je gezondheid. Leef voor jezelf en wees vooral ook jezelf.

Willem
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Handige Tips Tijden zijn in GMT
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 2 van 9

Ga naar: