| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
McBridges
|
Geplaatst: Ma Mrt 29, 2004 7:52 pm Onderwerp: |
|
|
Boos, ben je gek. Lachen is gezond.
Is zelfs een therapie op zich.
Wat betreft mijn update van de EM-A:
Mijn eerste 1 1/2 liter fles heb ik een weekje geleden gemaakt. Bovenop de verwarmingsketel gezet, gezellig samen met de Kombucha-containers in een hokje .
De EM-A dus iets hoger gezet aangezien de Kombucha het beste gedijt tussen de 23 en 32 graden.
Wat betreft het gebruik, ik neem elke dag trouw een half bekertje voor het eten, heb daarnaast nog niet echt geëxperimenteerd met andere dingen.
Echt veranderingen zijn niet (bewust) merkbaar, komt ook misschien omdat ik in diezelfde periode ben begonnen met de Hay-voedingsmethode.
Ik wil me nog even gaan verdiepen in de info die bij de Yahoo-groep te lezen is. Wat dat betreft is er verder nog niet heel veel (andere) info te vinden wat betreft het persoonlijke gebruik van de EM-A.
Niet dat me dat zorgen baart, alleen voel ik me wel geruster bij mijn vertrouwde Kombucha, hoewel Willem dat waarschijnlijk weer andersom zal hebben
Ik ben wel van plan om het te blijven drinken, als onderdeel van het grote geheel om een goede gezondheid te behouden/herkrijgen.
Groet,
McBridges |
|
| Naar boven |
|
 |
McBridges
|
Geplaatst: Di Apr 06, 2004 7:51 pm Onderwerp: |
|
|
Hoe staat het met de "kannibalen", al diegenen die die miljoenen vriendjes van Willem al verslonden hebben?
Houden jullie ook steeds een kleine hoeveelheid koolzuur in de fles? Elke keer voordat ik hem open, schud ik het even om omdat er iets van drab op de bodem ligt, bij het openen ontsnapt er steeds een beetje.....pssssttt.....Echt proeven doe je de koolzuur niet.
Willem, is de AEM echt maar 4 weken houdbaar? Dit werd in eerdere berichten genoemd. Wat is het nadeel als het langer bewaard wordt?
Hoe bevalt de Kombucha? Of heb je het toch niet aangedurft
Groet,
McBridges |
|
| Naar boven |
|
 |
Jeanette
|
Geplaatst: Di Apr 06, 2004 8:57 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, ha ha, ik had de fles de 4de dag zachtjes omgedraaid omdat ik dat vieze schuim er doorheen wilde hebben. Champagne was er rustig bij vergeleken. De troep heb ik met een washandje opgenomen en in bad gedaan.
Wat ik me wel afvraag is; "Zou je de EM-1 ook kunnen voeden met bio-honing i.p.v. melasse?" Dan hou je toch meer mineralen over?
Ook is deze vraag...
| Quote: | Ik weet niet of het door de vlaai te kwam maar ik heb afgelopen nacht geen kramp in mijn benen gehad. Kan de kramp iets met 'in ketose zijn' te maken hebben? Kun je eigenlijk gewicht (vet) verliezen en niet in ketose zijn? Je moet je eigen vet toch verbranden als ketose wil je het kwijtraken of niet? Als iemand gewicht (vet) verliest met een (mager) 1000 call. dieet en extra bewegen is zo iemand dan ook in ketose?
Wie weet het |
van de vorige pagina nog door niemand van commentaar voorzien. Ik heb wat meer koolhydraten gegeten de laatste tijd en ik heb inderdaad minder last van krampen.
Groetjes,
Jeanette |
|
| Naar boven |
|
 |
Willem
|
Geplaatst: Wo Apr 07, 2004 4:27 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi allemaal,
Hierbij even mijn reactie op het geheel.
Zoals natuurlijk bekend heb ik de kombuka van McBridges gehad en ben dit natuurlijk gaan nuttigen. Als al gemeld ben ik hiertoe gestopt met AEM. Na anderhalve week heb ik weer wat bloed bij de stoelgang gekregen. Het rommelde voor die tijd al meer dan gewoon, maar een beetje gerommel ben ik wel gewend.
Hoewel ik zeker niet bang ben voor een beetje bloed, ben ik wel angstig voor mijn ziekteverloop. Nog een week verder had ik nog drie keer bloed bij de ontlasting. Inmiddels vindt ik het best en ben gestopt met de kombuka en weer begonnen met de AEM.
Ik weet niet of het door de kombuka komt (denk het niet) of door het gemis van de AEM (ben al eerder zonder klachten vier maanden gestopt) of door iets anders.
Misschien ben ik wel laf dat ik het niet nog een paar weken heb geprobeerd. Misschien doe ik dit later nog wel.
Waar ik me in het verhaal van McBridges over verbaas is de drab die op de flesbodem ligt. Misschien ben ik kippig, maar het is mij nog nooit opgevallen. Het zat toch ook niet in de fles die ik je toegestuurd had?
Heb je wel geschud na het mengen?
Maak je nu geen zorgen dat het slecht voor je is, maar als het niet naar behoren wordt klaargemaakt is het misschien wel wat minder goed.
Oja, schudden met de fles mag natuurlijk altijd, maar draai wel de dop er even goed op. Het los draaien van de dop moet alleen tijdens het brouwen, anders kan de druk zo hoog worden dat de fles ploft. Hierna zal er nog wel wat druk op bouwen, maar niet gevaarlijk veel.
Natuurlijk is er ook een brouwsel van natuurhoning te maken i.p.v. van mallasse. De bacteriepopulaties in dit brouwsel zullen anders zijn als in AEM. Aangezien EM-1 gemaakt is om gekweekt te worden op mallasse geef ik hier de voorkeur aan. Zelf zie ik meer nadelen als voordelen in het gebruik van een honing ipv mallasse. Wat betreft de mineralen valt het denk ik ook nog wel mee. Mallasse wordt in ons geval gemaakt van rietsuiker. Het product wordt niet chemisch gefilterd oid. Hierdoor blijven veel stoffen, waaronder mineralen, in het product aanwezig. Dit is ook de reden dat het stinkt. Rietsuiker is wel behoorlijk gereinigd. Hiermee bedoel ik natuurlijk ook de bruine rietsuiker. Zou dit niet gebeuren zou het ook stinken.
Wat betreft het vlaaienverhaal: hiervan is mijn kennis niet echt uitgebreid, maar aangezien niemand anders zijn mening geeft bij deze mijn poging:
Het vlaai-incident houd ik op toeval. Eén gebeurtenis maakt nog geen regel, maar het kan wel.
Natuurlijk kan e gewicht verliezen terwijl je niet in ketose bent, de meeste diëten zijn hier zelfs op gebaseerd. Het aantal calorieën geeft niet aan of je in ketose bent. Als alleen maar vet eet en geen suikerhoudende producten (zelfs geen groente etc) ben je absoluut in ketose, terwijl je niet in ketose bent als je de 1000 call aan suikers binnen krijgt.
Ed heeft een artikel geschreven over het gevaar van ketose ivm de toenemende gevoeligheid voor electrosmog. Heb je dit gelezen?
Ik hoop dat ik ik wat duidelijk ben. Anders zeg je het maar |
|
| Naar boven |
|
 |
McBridges
|
Geplaatst: Wo Apr 07, 2004 4:41 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo daar,
Laf is het natuurlijk nooit, Willem. Gezondheid is iets waar je geen risico's mee moet nemen. Persoonlijk denk ik ook niet dat het door de Kombucha komt.
Zou voor het eerst zijn dat dit als bijwerking zou zijn, wat natuurlijk nooit goed is.
Wat betreft de drab, klinkt het meer als dat het werkelijk is, meer een flinterdun laagje wat zich op de bodem bevind. Ja, ik had van tevoren wel geschud (alleen misschien niet goed genoeg).
Zorgen maken doe ik me niet zo snel, waar ik nog wel benieuwd naar ben is wat er gebeurd als de AEM ouder is als 4 weken. (Hoewel dit in principe niet gebeurd, uitgaande van de 1/2/liter).
Daarnaast had jij het over 3 maal daags, Willem. Welke hoeveelheden spreek je dan?
Groet,
McBridges |
|
| Naar boven |
|
 |
Willem
|
Geplaatst: Wo Apr 07, 2004 5:09 pm Onderwerp: |
|
|
Zelf nuttig ik AEM ook als het al zes weken staat. Het is echt niet zo dat het dan ineens van bruin naar groen verkleurd of zo. Maar aangezien de leverancier het op vier weken (buiten de koelkast) houd en dit in principe lang genoeg is (ook uitgaande van 1 ½ liter fles) vond ik dit een mooie richting.
Ik heb het inderdaad over drie maal daags gehad. Hierbij heb ik gelijk gezegd dat ik het zelf maar twee maal daags neem. Op het werk AEM met vruchtensap mengen met alle vragen van dien vind ik teveel gedoe.
Ook heb ik het over een laagje van 1 tot 1 ½ cm gehad in een beker, aanvullen met vruchtensap en voor of tijdens de maaltijd nuttigen.
Deze hoeveelheid moet icm vruchtensap meer dan genoeg zijn. De vruchtensap is het enige wat ik nog aan echte zoetigheid neem. Dit behoud mij ervan dat ik in ketose kom.
Het vlak voor of tijdens de maaltijd nemen zorgt ervoor dat het bloedsuiker niet te erg fluctueert en dat de beestjes gezellig kunnen mee eten. |
|
| Naar boven |
|
 |
McBridges
|
Geplaatst: Di Apr 20, 2004 3:31 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Allemaal,
Nog even een paar vraagjes;
Is de AEM, net zoals Kombucha en bv. een citroen, ondanks zijn zuurgehalte toch basisch-vormend??
Op het moment dat de AEM zich vermeerderd in je darmen omdat er voedsel aanwezig is, krijg je op een gegeven moment dan geen overpopulatie van bacteriën??
In hoeverre is het via een ontlastingsonderzoek na te gaan of de AEM een positieve invloed heeft??
gegroet maar weer,
McBridges |
|
| Naar boven |
|
 |
Willem
|
Geplaatst: Wo Apr 21, 2004 3:47 pm Onderwerp: |
|
|
Ha die McBridges,
Hierbij probeer ik even antwoord te geven op de vraagjes,
Bij de zuurpruimen onder ons is AEM inderdaad basisch-vormend. Of dit door het goedje zelf komt of doordat er minder suikers en andere zuurvormende producten in de voeding overblijven weet ik niet, misschien wel alle twee.
Als je bijv een kilo suiker eet krijg je ook een enorme populatie beestjes. De beestjes geven geen bijwerkingen, de suiker wel. Als er geen voedsel meer is voor AEM dunt het vanzelf uit.
Volgens mij heb je het alleen over overpopulatie als er negatieve gevolgen zijn.
Bij alle onderzoeken vraag ik me een aantal dingen af:
- wie betaalt het onderzoek
- wie doet het onderzoek
- wie controleert / keurt het onderzoek
- wat zijn de belangen van bovengenoemde.
Aangezien een dergelijk darmonderzoek alleen erkend wordt als dit door de medische wereld wordt gedaan of gekeurt, en deze enorme belangen heeft, denk ik dat de komende jaren geen geld zal worden verspild aan een onderzoek waar waarschijnlijk niet het gewenste (negatieve) resultaat uit komt. |
|
| Naar boven |
|
 |
McBridges
|
Geplaatst: Vr Apr 23, 2004 7:43 pm Onderwerp: |
|
|
Dank je voor je antwoord Willem.
Waar ik op doelde met bv. een ontlastingsonderzoek is of het aantoonbaar is dat er bv. een groot aantal "gunstige" bacteriën in de ontlasting worden gevonden, die bv. goed zijn voor de stoelgang oid.
Voor de rest verloopt het (weer) zonder problemen met jouw, Willem?
Prettig weekend allemaal,
McBridges |
|
| Naar boven |
|
 |
Jeanette
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2004 12:18 am Onderwerp: |
|
|
Ik doe maar 2 weken met een anderhalve literfles en ik ben met de 3de en laatste fles begonnen. Toch denk ik weer een kleine fles EM-1 te bestellen en niet de literfles, ik heb het het liefst zo vers mogelijk.
Ook heb ik het idee dat ik meer trek in zoet heb sinds ik EMA gebruik, zou dat kunnen? En als ik een riem draag moet die steeds vaker een gaatje wijder. Hoe is dat met jullie?
Groetjes,
Jeanette |
|
| Naar boven |
|
 |
tim
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2004 11:54 am Onderwerp: |
|
|
Hallo iedereen,
ik heb juist mijn eerste portie EM-1 besteld hier in België. Ik vroeg mij af of ik dat gewoon in mijn yoghurtmachine kan maken. Ik heb er twee thuis en ik veronderstel dat dat de perfecte t° is. Ik had ook ergens gelezen dat je die EM het best lang genoeg laat fermenteren. Geldt dat ook voor een t° van 42° of is dan 2 dagen genoeg als je de ph en zo nakijkt.
Groeten, tim |
|
| Naar boven |
|
 |
Paulina (1955 - 2007)
Geregistreerd op: 23-10-2003 Berichten: 2900 Woonplaats: Marrum (friesland)
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2004 2:08 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Tim,
Ik had dat ook al bedacht, maar dat werd sterk afgeraden door Willem, die vermoed dat je dan gelijk je yoghurtmachine kan afdanken, staat ergens op dit topic, maar weet niet precies waar!
Groetjes van Paulina  |
|
| Naar boven |
|
 |
tim
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2004 2:54 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb dat nergens gevonden, dat de yoghurtmachine ongeschikt is voor het maken van AEM. Is ht omdat de yoghurtbeker wordt aangetast, want ik zie niet echt een andere reden waarom de yoghurtmachine er zou aan kapot gaan.
Vele groeten, Tim |
|
| Naar boven |
|
 |
Jeanette
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2004 3:43 pm Onderwerp: |
|
|
Als mijn yoghurtmachine even niets te doen heeft zet ik de te fermenteren fles in de yoghurtmachine zonder binnenpot in een laag water. Het gaat dan sneller en de bevriende darmkrijgsmacht komt niet in aanraking met de yoghurtculturen.
Want het blijven bacterien en schimmels en met legers moet je niet spotten ook al zet je ze in ter verdediging.
Heeft hier al iemand een idee over?
| Quote: | Ook heb ik het idee dat ik meer trek in zoet heb sinds ik EMA gebruik, zou dat kunnen? En als ik een riem draag moet die steeds vaker een gaatje wijder. Hoe is dat met jullie?
|
Als iemand een lintworm heeft vreet die iemand zich ook helemaal klem.
Groetjes,
Jeanette |
|
| Naar boven |
|
 |
tim
|
Geplaatst: Za Apr 24, 2004 4:26 pm Onderwerp: |
|
|
sorry dat ik daar blijf over doorgaan, maar ik zie het nog altijd niet helemaal. Als ik mijn yoghurtbeker afwas en overspoel met kokend water mag ik toch aannemen dat alle bacterieën en schimmels weg zijn, of ze nu van AEM of scd-yoghurt komen? En als ik een andere pot gebruik dan mijn yoghurtbeker is het zeker ok?
Groetjes, Tim |
|
| Naar boven |
|
 |
|