Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

bloedonderzoek naar voedselintolleranties

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Veel gestelde vragen SCDiet
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 10:26 am    Onderwerp: bloedonderzoek naar voedselintolleranties Reageer met quote

Hoi allemaal,

Ik wilde jullie nog even laten weten dat ik een onderzoek naar voedselintolleranties heb laten doen. Het was duur (335 euro) maar ik heb alles van mijn verzekering teruggekregen. Very Happy Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht, maar mijn arts zei al wel dat die kans groot was.
Je moet een buisje bloed insturen en er wordt dan gekeken hoe je bloed reageert op ongeveer 100 voedingsmiddelen. Als je twijfelt over intolleranties (dat deed ik nl) kan het wel waardevol zijn. Dan heb je meer zekerheid. Mijn ervaring is nl dat het helemaal klopt, de uitslag. Groetjes, Jiska
Naar boven
orionne

BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 10:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jiska,
Vertel eens iets meer hierover...
waar kan je het laten bepalen....die intoleranties....
en welke werden door jou ervaren en bevestigd door het onderzoek...

Dit kan voor veel mensen en waardevolle aanvulling betekenen...
groetjes,
Marianne
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jiska

BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 7:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Marianne,

Ik heb het laten doen bij Stichting Medisch Centrum Rhijnauwen, tel. 030-6594642, via mijn bioresonantiearts.
Bij mij kwamen de volgende intolleranties eruit:
- koemelkeiwit
- eigeel
- eiwit
- amandel
- kidneybonen
Eigeel had ik zelf ontdekt, en liet ik al weg, eiwit merkte ik zelf alleen als ik er behoorlijk wat van at (bijv. 1 heel eiwit door een pannekoekje), in kleine hoeveelheden merkte ik geen reactie, maar ik laat het nu dus allemaal weg.
Ik had al wel gemerkt dat ik misselijk werd van koe-kaas, maar de yoghurt ging wel goed, dus die intollerantie had ik zelf nog niet helemaal ontdekt. Ik eet nu op zich niks waar koemelk in is gebruikt, alleen als iets goed gefermenteerd is (zoals de scdiet yoghurt, de franse roomboter bij Paulina uit de winkel en een klein beetje cheddar bijv.). Het koemelkeiwit is blijkbaar zodanig afgebroken in dat fermentatieproces dat het dan wel goed gaat. Gewone geitenmelk/geitenyoghurt, geitenkaas, verdraag ik volgens de test wel en dat klopt ook in de praktijk. Ik eet veel geitenkaas en af en toe wat geitenmelk. En dat gaat goed.
Amandelen vervang ik door andere noten: pecannoten en hazelnoten vind ik erg lekker en vallen ook beter dan amandel.
Kidneybonen eet ik niet, had ik altijd al last van, ook voor de darmproblemen. Die overige intolleranties heb ik overigens nooit gehad, dus ik hoop ook dat tzt deze ook weer kunnen weggaan.....maar als het niet zo is is het ook goed.

Hoop dat het zo iets meer info is, groetjes, Jiska
Naar boven
orionne

BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 9:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jiska,
Bedankt voor je aanvulling.... Smile
Fijn om te weten, waar je zo'n onderzoek kan laten doen.....Ik ben benieuwd, of nog meer lezers van het forum die ervaring hebben.....
groetjes, Marianne
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Veel gestelde vragen SCDiet Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: