Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

hoe maak je gelatine ?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Beginnersvragen
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
martijn

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2007 11:49 am    Onderwerp: hoe maak je gelatine ? Reageer met quote

Ja sorry hoor, maar ik weet dat echt niet en kan het niet 1,2,3 opde site vinde (excuses!) en i klees t ook niet in het boek.

kan iemand mij vertellen hoe je Gelatine en fruitjelly maakt ?

de kaascake en room kaas lees ik in t boek !
tnx!

Martijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Kathleen

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2007 1:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Martijn, als beginnende Scdiet-er heb ik toch al verschillende gelatines of fruitgelatines uitgeprobeerd en telkens met succes. Bvb druiven- of druivensapjelly, gewoon de druifjes halveren en ontpitten, even opwarmen of laten koken (eventueel in microgolf), intussentijd de gelatineblaadjes (ik neem er drie voor +/- een halve liter, en dan heb je zeer stevige jelly) een paar minuutjes laten weken in water. De gelatineblaadjes onder de (lichtjes afgekoelde) druivensmurrie mengen en in de frigo zetten. Een uurtje later heb je heerlijke druivengelatine. Dit kan je met allerlei vruchten of vruchtensappen doen en bij mij lukt het iedere keer en ik ben nochtans geen keukenprinses Smile
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
martijn

BerichtGeplaatst: Vr Okt 26, 2007 3:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Kathleen,

dank voor je antwoord. Mooie Vlaamse naam ook.

gr
Martijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Beginnersvragen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: