Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

100% roomboter

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Handige Tips
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
eirreg

BerichtGeplaatst: Zo Dec 28, 2008 9:07 am    Onderwerp: 100% roomboter Reageer met quote

Beste mensen,
Misschien kan ik een paar sc-diëters in het zuiden van het land blij Very Happy maken.
Op de grens van België en Nederland, bij de grensovergang van "De Plank" heb ik een bedrijfje ontdekt waar we 100% roomboter kunnen kopen.
€3,-- per pond en erg lekker. Het adres info@hetbakhuis.eu of www.hetbakhuis.eu Op de site kun je alles vinden over deze uitbating/pannekoekenhuis/ijssalon.
Alleen het ernaar toe rijden is al een feestje.
Ik merk wel of er mensen zijn in het zuiden die Sc-diet volgen.
Hartelijke groet,
Geraldine
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Wimula

BerichtGeplaatst: Zo Dec 28, 2008 9:23 am    Onderwerp: Re: 100% roomboter Reageer met quote

Quote:

Op de grens van België en Nederland, bij de grensovergang van "De Plank" heb ik een bedrijfje ontdekt waar we 100% roomboter kunnen kopen.

100% roomboter koop ik in elke supermarkt Smile Is de boter daar SCD legaal?

Quote:
Het adres info@hetbakhuis.eu of www.hetbakhuis.eu.

Dit URL is fout en moet zijn: www.hetbakhuis.be

Wim
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Jeanette

BerichtGeplaatst: Zo Dec 28, 2008 9:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Geraldine.

Ik heb zojuist een punt verwijderd achter je url vandaan. Nu kan ik hem openen. (beide urls geven de zelfde website Wim Cool )

Het lijkt me verrukkelijke biologische roomboter, die koeien hebben daar een goed leven zo te lezen.

Nou bestaat roomboter voor 20 % uit melkbestanddelen en door de verschillende bereidingswijze van roomboter tussen Frankrijk en Nederland bevat de onze lactose en de Franse niet.

Maar het lijkt me ideale boter om ghee van te maken om in te bakken. Vet is nu eenmaal een perfecte plaats om verkeerde dingen in op te slaan als medicijnen en zware metalen dus hoe gezonder de koe hoe gezonder de melk(producten) Iedereen die wel eens veel is afgevallen weet dat ook je eigen vet kwijtraken je hoofdpijn bezorgd.

Groetjes,
Jeanette
Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Di Dec 30, 2008 11:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind je mail reuze interessant voor de anderen en daar zitten veel meer mensen tussen met meer kennis van zaken dan ik Geraldine.

Dus Geraldine mailde;
Quote:
Beste Jeanette,
Deze boter is geen vocht aan toegevoegd. Hij wordt in de zomer gemaakt als het gras het beste is en dan ingevroren. Ik heb totaal geen last. Ook heb ik natuurlijk nagevraagd en gezegd dat het voor darmpatienten is en wij er ziek van worden als het niet zo is. Hij heeft het me gegarandeerd. Het is half België en half Nederland
Ik doe er 20 min over. Gooi het ook meteen in de vriezer. En kan er dan weer een hele tijd tegen.
De mazzel.
Geraldine

Jeanette's antwoord....

Quote:
Hoi Geraldine,

Het liefst voer ik de discussie op de site. Ik ben al zo bang dat ik te overheersend overkom terwijl ik mijn best doe steeds beide zijden van problemen en ideën te belichten. Als het na mijn posting stil wordt ben ik bang iemand de mond gesnoerd te hebben.
Franse roomboter heeft ook 20 % waterige bestanddelen en margarine ook. Het verschil is de hoeveel heid lactose die in Franse boter te verwaarlozen is. In Nederland maakt men karnemelk en heeft daarbij roomboter over. In Frankrijk maakt men roomboter.

Dat bedrijf komt fantastisch over meisje, ik snap waarom je er zo graag komt. Toch denk ik niet dat die boter lactosevrij is.
Dus als je wilt dat meerderen dit lezen zet dan jou reaktie op de site dan zet ik de mijne er ook onder.

Groetjes,
Jeanette.

Quote:
Best Jeanette,
Het heeft even geduurd, maar ik heb even na vraag gedaan. Deze boter wordt meteen afgeroomd en wanneer het boter wordt, wordt hij verschillende keren gewassen.
Dus alle melk wordt er uitgewassen en in melk zit lactose maar in pure room niet.Met andere woorden, de boter wordt gemaakt zoals in Frankrijk. Deze man maakt alleen maar boter verder niets. Hij heeft me overtuigd en ik zelf had al de overtuiging want dat merk je in het gebruik.
De volgende keer doe ik een discussie op de site. Want ik denk dat er maar weinig mensen in het Zuiden zitten. Trouwens ik dacht dat ik een reaktie op de site had staan.
En heb direkt op jouw reaktie gereageerd.
Met vriendelijke groet,
Geraldine

Bedankt meisje dat je zo voor ons aan het zoeken bent gegaan. Ik heb zelf ook eens roomboter gemaakt Geraldine van biologische zuiderzee room. Maar die room had ik 48 uur laten fermenteren dus had ik zure room zonder lactose. Tijdens dat 'wassen' maak je ook karnemelk en in mijn geval was die dus scd-legaal. Maar ook die roomboter moest ik nog steeds klaren om in te bakken maar ik kon er naar hartelust mee smeren.

Als je een eitje gaat bakken en je doet een stukje van jou boter in de pan gaat het dan eerst bruisen en wordt het daarna mooi bruin? Dan bruist het door water en wordt bruin door melk bestanddelen. Of die melkbestanddelen lactose bevatten weet ik niet. Wie weet het wel?

Groetjes,
Jeanette
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Handige Tips Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: