Veel gestelde vragen | Forum Index | SCDiet.nl Index | FAQFAQ    ZoekenZoeken     GebruikerslijstGebruikerslijst       RegistreerRegistreer  ProfielProfiel    InloggenInloggen      

Waar ingredienten en kant-en-klaar producten kopen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen over het SCDiet
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ed
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 18, 2013 1:17 pm    Onderwerp: Waar ingredienten en kant-en-klaar producten kopen Reageer met quote

Van Arine kreeg ik een tip over SCD-legale mayonaise. Misschien is het een idee om als uitbreiding op de 'waar ingredienten kopen'-pagina ( http://www.scdiet.nl/waar.php ) in het forum een draadje te openen waar mensen hun tips kunnen plaatsen? Die kan ik dan linken vanaf de homepage.

Dit is Arine's bijdrage:
Quote:
Op de SC-website zag ik de vraag naar waar SC-Mayonaise te kopen. Ik koop altijd Tons mayonaise fris zuur. Ingrediënten zonnebloemolie, natuurazijn, eigeel, mosterdzaad, zout, kruiden, kurkuma. Kocht het altijd bij de natuurwinkel / Ekoplaza, maar zag het laatst ook in een gewone supermarkt (weet niet meer welke).

Is het trouwens misschien een idee om de website ook min of meer kant-en-klaarproducten op te nemen die SC-OK zijn? Zo zijn er ondertussen aardig wat reepjes te verkrijgen die OK zijn. En bv een tandoorimix en currymixen. Of de verse guacamole van Albert Heijn. Zo nu en dan neem ik de tijd in de winkel om etiketten te bestuderen (met een vergrootglas). En dat levert vaak wat op. Natuurlijk moet je altijd blijven opletten, want soms veranderen ingrediënten, maar dat zou je als waarschuwing erbij kunnen vermelden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Yapper_NL

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 18, 2013 6:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Ed

Wat een super idee. Wij proberen zo ook van alles uit en hebben ook een aantal producten gevonden die onze zoon zonder problemen gebruikt waar andere mensen misschien ook baat bij zouden kunnen hebben.

Wat de beste manier zou zijn om dit te communiceren is een moeilijke vraag. Is het misschien gemakkelijk deze produkten met foto's te verduidelijken zodat iedereen die gemakkelijk in de winkel kan herkennen? Of per product soort wat denken andere hiervan?

Hier een aantal van onze producten die wij vaak gebruiken
- Tons Majoneis 'Echte Mayonaise' zoals hierboven vermeld bij Jumbo
- Flevosap bij verschillende supermarkten
- Druivensap kopen wij bij Lidl, Jumbo, AH
- Servero Fruit to Go appel smaak bij de Jumbo
- Euroshopper roomboter bij de AH
- Colmans Mustard poeder bij Jumbo
- Vitafit Premium Oranges Juice van de Lidl
- Hak witte bonen bij verschillende supermarkten
- En inderdaad de verse guacamole van AH

Ik had bij Oil en Vinegar navraag gedaan ivm hun Bruschetta en kreeg de volgende informatie terug
Bruschetta naturel Bevat geen suikers of zetmeel
Bruschetta met kaas Bevat maïs zetmeel
Bruschetta met mango Bevat geen zetmeel maar wel een HOOG gehalte suikers
Bruschetta met olijf Bevat maïs zetmeel

Onze locale slager maakt voor ons verse worst met alleen zout en peper erin en als ik eraan denk en het op de goede dag bestel krijgen we het ook nog eens voor de speciale dag actie prijs Smile wat altijd helpt.

Maar dit zijn een aantal van de producten die onze zoon goed verdraagt. Hij volgt nu sinds vorig jaar Juni het SCdiet en had daar voor hevige Crohns en was aan de Remicade. Hij heeft nu geen Crohns meer en geen enkel medicijn!! Sport weer volop en fietst iedere dag weer naar school was een jaar geleden echt ondenkbaar.

Hoopt dat dit andere mensen ook helpt.

Groetjes
Tanja
Naar boven
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Maaike

BerichtGeplaatst: Do Mrt 21, 2013 9:07 am    Onderwerp: waar te koop Reageer met quote

Hoi,
Ik ondervind zelf ook problemen waar ik scd proof producten kan krijgen. Sinds kort ben iker achter dat mijn lichaam niet zo blij is met lactose. Scd yoghurt gaat gelukkig wel goed en het is zo lekker Very Happy ! Gewone halvarine (blue band)laat ik nu ook staan, net als het bakken in margarine. Ik heb Weerribben roomboter gevonden die vergelijkbaar is met de Franse roomboter, de plaatselijke boerderijwinkel verkoopt ze. Is de Euroshopper roomboter wel scd proof?
Gedroogde kruiden koop ik bij gekruid.nl dan weet ik zeker dat er geen gekke stofjes aan zijn toegevoegd zoals anti-klontermiddel e.d. boven de €30,- wordt het gratis bezorgd. Ze verkopen ook kwalitatief goed amandelmeel, iets goedkoper dan de natuurvoedingswinkel.
Een andere interessante website is voedingswaar.nl. Hier kun je o.a. biologische speltmeel krijgen en sucanat. Hebben jullie ervaring met sucanat als suikervervanger?

Groetjes, Maaike
Naar boven
Jeanette

BerichtGeplaatst: Do Mrt 21, 2013 10:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond deze .... http://ikeetsuikervrij.nl/suikervervangers/alles-over-oerzoet-oersuiker-of-sucanat/#more-530 ..... site met googelen.

Ik ben ook benieuwd of het nu - net als honing met mineralen - wel scd-legaal is.

Groetjes,
Jeanette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Tesselaartje

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 22, 2013 10:08 am    Onderwerp: waar ingredienten en kant en klaar producten kopen Reageer met quote

ED......in één woord geweldig Laughing die Mayonaise.
Zo kan ik weer lekker slaatjes maken en nog gezond ook als ik deze meng met de SCDiet-yoghurt.
Super bedankt voor de tip Laughing
Naar boven
Tesselaartje

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 22, 2013 10:15 am    Onderwerp: waar ingredienten en kant en klaar producten kopen Reageer met quote

sorry, tip van mayoniase was van Yapper.

Ed: wat een énorm goed idee, om hier neer te zetten waar/wat voor kant en klare producten iedereen koopt, die SCDiet proof zijn.

Ik las: "currymixen" Waar kopen jullie die Question Question
"tandoorimix" Waar kopen jullie die Question Question

Ik ben heel benieuwd.

Ik zal ook eens vragen aan onze slager, of hij ook worst kan maken met alleen zout en peper.
Wat een eye-opener.....tjonge.
Naar boven
Yapper_NL

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 22, 2013 1:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal

inderdaad super deze link en ben ok benieuwd naar waar je currymixen en tandoorimix kunt kopen.

De boter die wij gebruiken van de AH komt uit Frankrijk en gebruiken wij al enige tijd heb me nooit verdiept in wat er inzit etc. Onze zoon gebruikt die nu sinds Juni vorig jaar en verdraagt het goed. Hoop dat dat helpt.

En Tesselaartje mbt de worst echt doen is echt heerlijk om weer een echt worstje te eten als je begrijpt wat ik bedoel vooral van de zomer voor op de bbq.

En iets anders dat we sinds kort nu ook doen is de scdiet room invriezen daar we die vaak in onze kookgerechten gebruiken bv de tomatensoep of in kip met champignon gerecht heerlijk.

Groetjes Tanja
Naar boven
Arine

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2013 4:58 pm    Onderwerp: Tandoori en currymix, reepjes Reageer met quote

Bij AH de Tandoori marinade van MeiAsia. Ik maak er rode-linzen-tandoorisoep mee.

Ook bij AH Blue Elephant Curry Pasta's (rood, geel, groen). Er zit wel soja-olie in, maar voor mij is dat geen probleem. De suiker uit het recept vervangen door 2x zoveel honing. De kokosroom van Blue Elephant is ook OK.

Bij EkoPlaza van Fertilia Basilico Pasta Sauce. Gebruik ik door (Italiaanse) roerbakgroenten. Lekker en makkelijk.

Reepjes (alles te koop en anders te bestellen bij EkoPlaza, barcodes tussen haakjes):

Sunita Sesame Bar (5 018076 100499), Sunita Sultana Sesame Bar (5 018076 100734), Sunita Almond Sesame Bar (5 018076 100932). Deze neem ik altijd mee op vakantie en ontbijt dan met 2 repen belegd met roomboter en kaas.

Molenaartje Nut Break (8 711812 434632)

Raw Bite Coconut (8 594071 485023), Raw Bite Cashew (8 594071 485016), Raw Bite Spicy Lime (8 594071 485047)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Tesselaartje

BerichtGeplaatst: Do Apr 04, 2013 7:05 pm    Onderwerp: waar ingredienten kant en klaar producten kopen? Reageer met quote

Ik ga kijken bij de AH voor de marinade en de curry pasta.
Heel hartelijk bedankt voor de tip. Laughing
Naar boven
Arine

BerichtGeplaatst: Wo Apr 24, 2013 7:55 am    Onderwerp: Vraag en nog een paar tips Reageer met quote

Weet iemand of Emping officieel OK is? De Empingchips worden gemaakt van een noot. Dus dat heeft een kansje. Ik eet het zo nu en dan, maar ben er niet helemaal zeker van.

Verder nog een paar tips, alles gekocht bij Ekoplaza:

Voor door groenten-, gehakt- en bonenschotels naast de pastasaus die ik eerder noemde ook van fertilia de pomodoro pizza sauce. Is wat dikker dan de pastasaus. Ook prima bij grote hoeveelheden: een pot van het een en een pot van het ander gebruiken.

Verder 2 Indiase curry pasta's van Geo Organics: Korma Curry Paste en Tikka Masala Curry Paste.

Van Gusto Rico: Gazpacho.

En dan nog over geraspte kaas: de biologische geraspte kaas van AH heeft geen ongewenste toevoegingen.

Groetjes, Arine
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
orionne

BerichtGeplaatst: Za Mei 04, 2013 3:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Emping is ok.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Mark22

BerichtGeplaatst: Wo Mei 22, 2013 7:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Notenrepen van Zonnatura.

Niet in iedere Albert Heijn, maar volgens mij zijn ze geschikt. Kan iemand dit bevestigen.

Notenreep - mix 100% biologisch
Ingedrienten: Pinda's, amandelen, pompoenzaden rozijnen en honing
Naar boven
honey

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2013 6:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had bij Oil en Vinegar navraag gedaan ivm hun Bruschetta en kreeg de volgende informatie terug
Naar boven
Tesselaartje

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2013 1:07 pm    Onderwerp: waar ingredienten en kant- en klaar producten kopen? Reageer met quote

?????
Honey.....volgens mij moet er verder nog wat staan....tòch??
Naar boven
Yapper_NL

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2013 7:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Even een update het is me van de week opgevallen dat AH de inhoud van de euroshopper boter heeft gewijzigd het is niet meer een product van France maar uit NL Sad
Heb wel echte franse boter gevonden bij de Sligro dus als je vrienden hebt met een Sligro kaart dan kun je die daar ook kopen
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    SCDiet.nl Forum Index -> Vragen over het SCDiet Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: