Geplaatst: Wo Sep 22, 2004 11:13 am Onderwerp: Ja, het zijn bacterien!!
Goh, nu zijn ze ook zojuist in de conventionele hoek erachter dat bacterien een grote rol spelen betreffende IBS darmziekten. Maar hun methode om de bacteriegroei te stoppen is vooralsnog antibiotica!!!
Ik zal vast niet de enige zijn die deze "onderzoekers" adviseerd om nu eindelijk eens het boek van Elaine te lezen...
Ps, het commentaar van alternatief arts Dr.Mercola mist het advies om ook aardappel producten te vermijden.
Ik stuurde hem dit:
http://www.mercola.com/2004/sep/22/irritable_bowel.htm
In this article you mentioned some "foods" and ingredients that should be avoided. If you have read the book "Breaking The Vicious Cycle" of Elaine Gotschall (wich you did), and you agree with it, then you should know it is also important to mention that potatoes are to be avoided. Because it are the poly-saccharides causing the most problems.
Onderstaande advertentie kan recepten en pillen bevatten die niet toegestaan zijn bij het SCDiet: (reclame uitzetten bij "Forum stijl")
Gast
Geplaatst: Wo Okt 20, 2004 6:57 am Onderwerp:
ik heb zoveel vragen bevoorbeelt wat voor eten moet naar men werk nemen,,amandelmeel waar kun je dat krijgen ik heb een te trage schildklier kan het daar ook aan liggen dat je steeds met de maag of darmen zit nou bit was het eerst
cobie
Ze werken waarschijnlijk wel (bij afvallen), maar de kans op darmproblemen is erg groot. Deze blokkers zorgen ervoor dat bepaalde verteringsenzymen uitgeschakeld worden in de dunne darm. Dat betekent dus dat onverteerde koolhydraten in de darm blijven, waar bacterieen zich aan te tegoed doen. Dat is precies (een van de) het werkingsmechanisme(n) bij de ziekte van crohn, waar de cellen van de darmwand meestal niet voldoende enzymen meer aanmaken. Resultaat: Dysbiose en ontstekingsreacties. Zie o.a. www.scdiet.nl voor meer info over hoe dit werkt.
Die blokkers zou ik dus echt niet gebruiken. Ze werken waarschijnlijk wel, maar je krijgt er iets anders voor terug wat een stuk minder prettig is.
Onderstaand overzichtsartikel (als PDF te downloaden) geeft een overzicht van Wetenschappelijk Onderzoek betreffende o.a. de samenhang tussn voeding(supplementen) en CU. Het vat zo'n 200 onderzoeken samen.
Daaruit blijkt dat zeker al zo'n 20 jaar wordt gezocht (en deels gevonden) naar de invloed van bacteriën op CU.
Aan de orde komen invloed van probiotics, vezels, zwavel/sulphite (in vlees, eieren, wijn, e.a). op CU.
Het begin van het artikel is wat moeizaam maar verderop vind je zeer nuttige info als je CU hebt.
Ze werken waarschijnlijk wel (bij afvallen), maar de kans op darmproblemen is erg groot. Deze blokkers zorgen ervoor dat bepaalde verteringsenzymen uitgeschakeld worden in de dunne darm. Dat betekent dus dat onverteerde koolhydraten in de darm blijven, waar bacterieen zich aan te tegoed doen. Dat is precies (een van de) het werkingsmechanisme(n) bij de ziekte van crohn, waar de cellen van de darmwand meestal niet voldoende enzymen meer aanmaken. Resultaat: Dysbiose en ontstekingsreacties. Zie o.a. www.scdiet.nl voor meer info over hoe dit werkt.
Die blokkers zou ik dus echt niet gebruiken. Ze werken waarschijnlijk wel, maar je krijgt er iets anders voor terug wat een stuk minder prettig is.